۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۹۶۴۴۹
فرهنگی در گفت وگو با رسا:

ناکارآمدی اقتصادی و مشکلات امروز متوجه مسؤولان است نه انقلاب و رهبری

ناکارآمدی اقتصادی و مشکلات امروز متوجه مسؤولان است نه انقلاب و رهبری
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که مسؤولان به منویات رهبری توجه نکنند اقتصاد باناکارآمدی مواجه شده و این ناکارآمدی ربطی به انقلاب و رهبری ندارد.

محمد حسین فرهنگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سالی که از انقلاب می گذرد همواره در مسیر پیشرفت بوده است، گفت: شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران با شرایط پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست، زیرا امروز در حوزه های مختلفی همچون صنعت، تکنولوژی، کشاورزی و توزیع خدمات در نقاط مختلف کشور در سطح بسیار خوبی قرار داریم.

وی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را استقلال و خوداتکایی کشور دانست و اظهار داشت: امروز در حوزه های نظامی دستاوردهای بی بدیلی کسب کرده ایم که نه تنها با دوران ابتدای انقلاب قابل مقایسه نیستند، بلکه در رقابت با برخی کشورها پیشی گرفته است.

فرهنگی با اشاره به اینکه در دوران ابتدای انقلاب اسلامی اکثریت قاطع افراد جامعه فقیر بودند، افزود: هم اکنون شاهد هستیم که اکثریت افراد جامعه به اقشاری با توان مالی متوسط تبدیل شده اند و همین مقوله نشانگر آن است که به شرایط مناسب تری دست پیدا کرده ایم؛ البته ناگفته نماند که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داشته و با توجه به اینکه تحت تحریم های شدید نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم باید مشکلات موجود را با تلاش های روزافزون حل کنیم.

دشمن «القای ناکارآمدی حکومت تحت مدیریت ولایت فقیه» را در دستور کار خود قرار داده است

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دشمن «القای ناکارآمدی حکومت تحت مدیریت ولایت فقیه» را در دستور کار خود قرار داده است، ابراز کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی از این حربه استفاده کرده و هم اکنون اینگونه تبلیغات سوء را گسترده تر کرده است.

وی آسیب ها و مشکلات کشور را نتیجه بی توجهی مسؤولان مختلف در قوای سه گانه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و تأکید کرد: امروز مشاهده می کنیم که هرکجا مسؤولان به رهنمودهای رهبری توجه کرده و به آن عمل کرده اند کشور با مشکلی مواجه نشد.

فرهنگی با اشاره به اینکه مسأله «مبارزه با فساد» یکی از موضوعات جدی و مورد تأکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: ایشان همواره خود، خانواده و اطرافیانشان را از این خطرات حفظ کردند و موفق هم بوده اند، بنابراین مسؤولان نیز باید از ایشان الگوبرداری کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی چندین سال از طرق مختلف مسؤولان را نسبت به اقتصاد جامعه توجه داده اند، گفت: بدیهی است هنگامی که مسؤولان به رهنمودها و منویات رهبری توجه نکرده و بدان عمل نکنند اقتصاد با ناکارآمدی مواجه می شود و این ناکارآمدی ربطی به رهبری ندارد، بلکه نتیجه عملکرد نادرست مسؤولان است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر اساس قانون اختیارات مشخص و معینی دارند و مسؤولیت های اجرایی تحت اختیار ایشان نیست، بیان کرد: ناکارآمدی های بخش های مختلف در قوای سه گانه نباید متوجه رهبر معظم انقلاب شود، زیرا ایشان در بخش های اجرایی، قانون گذاری و قضایی(به جز انتصاب رییس قوه قضاییه) اختیارات مستقیم ندارند.

فرهنگی تصریح کرد: ما در بخش هایی همچون حوزه نیروهای مسلح که تحت مدیریت مستقیم رهبر معظم انقلاب قرار دارد شاهد کارآمدی های گسترده ای هستیم؛ امروز مشاهده می کنیم که تهدیدهای نظامی از سوی دشمنان به صدها کیلومتر دورتر از مرزهای کشور انتقال یافته و این نشانگر کارآمدی تدابیر حکیمانه رهبری است./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات