۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۵۹۶۵۲۶
سهیل اسعد:

امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی بود | انقلاب ناب منادی عقلانیت دینی است

امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی بود | انقلاب ناب منادی عقلانیت دینی است
فعال فرهنگی بین المللی با بیان اینکه امام حیات جدیدی به امت اسلام داد، احیای منظومه فقه اسلامی،قدرت امت اسلام و عقلانیت دینی را از برکات انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سهیل اسعد فعال فرهنگی و دینی عرصه بین الملل در ششمین جلسه از سلسه نشست های سیاسی و بصیرتی که همزمان با 40 سالگی انقلاب به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب گفت: دست الهی انقلاب اسلامی و ملت ایران را مدیریت می کند.

وی افزود: پدیده انقلاب اسلامی پدیده ای معمولی نیست، امروز بیش از 50 هزار نفر از سراسر جهان در قم طلب علم می کنند و با آثار انقلاب آشنا می شوند، امروز کسانی که هیچ آشنایی با اسلام نداشتند به اسلام علاقه مند هستند و حتی برخی از آن ها روحانی شیعه می شوند و در کشورهای خارجی تبلیغ دین می کنند.

اسعد با اشاره به وضعیت جهان اسلام در قبل و بعد از انقلاب اظهار داشت: زمانی وضعیت اسلام و مسلمانان در کشورهای خارجی بسیار نامناسب بود و اطلاع درستی از معارف اسلامی وجود نداشت، همچنین در کشورهای خارجی حق و جایگاهی برای مسلمانان قائل نبودند.

وی ادامه داد: حضرت امام با انقلاب اسلامی حیات جدیدی به امت اسلامی دادند، هدف بعثت انبیا احیای سنت های الهی بود که سبب حیات جامعه می شود، امام راحل در ابعاد مختلف به مردم ایران و امت اسلامی حیات دادند.

این فعال دینی و فرهنگی بین المللی با بیان این که غربی ها با ترویج اومانسیم خدامحوری و خداباوری را کنار می زنند، ابراز داشت: غربی ها می گویند انسان به اوج رسیده و باید خداباوری را دفن کرد اما حضرت امام جایگاه خدا در زندگی انسان را احیا کردند و امروز غربی ها مشکلات مردم خود را با معنویت درمانی و خداوند حل می کنند.

وی عنوان کرد: حضرت امام جایگاه دین را در جهان تثبیت کرد، زمانی دین را تنها در معنویات فردی خلاصه می کردند اما امام راحل دین را با تمام ابعاد آن احیا کرد و فرمود دین تنها بعد فردی و عبادی ندارد بلکه برای تمام ابعاد زندگی انسان سخن دارد.

اسعد خاطرنشان کرد: اگر وضعیت امت اسلام به همان روش گذشته باقی می ماند نتیجه آن تحجر و تفکر یا سکولاریسم می شد، حضرت امام با پیروزی انقلاب، اسلام ناب را به صحنه آورد که همه ابعاد زندگی انسان را شامل می شود.

وی اضافه کرد: حضرت امام علوم اسلامی را زنده کرد چرا که بسیاری از علومی که سابقا تدریس می شد از علوم غربی بود که البته متأسفانه هنوز هم در بسیاری از کشورهای اسلامی این چنین است، حضرت امام بحث اسلامی کردن اقتصاد، علوم و قوانین را مطرح و پیگیری کردند.

این فعال فرهنگی و دینی عرصه بین الملل با بیان این که قبل از انقلاب بخش اعظم فقه اسلامی تعطیل شده بود، گفت: امروز ابواب بسیاری بر فقه باز شده و انقلاب اسلامی شریعت را احیا کرده است، احیای منظومه فقه اسلامی از دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: احیای عقلانیت دینی از دیگر دستاوردهای بزرگ انقلاب است، غرب ایمان را تبعیت کورکورانه جلوه می دهد در حالی که انقلاب و اسلام ناب منادی عقلانیت دینی است چرا که تا انسان از عقل استفاده نکند نمی تواند مؤمن حقیقی باشد.

اسعد با بیان این که بعد اجتماعی اسلام بعد از انقلاب اسلامی جان تازه ای گرفت، اظهار داشت: همه ابعاد دین در عبادت خلاصه شده بود اما انقلاب با رهبری امام راحل اعلام کرد که اسلام در کنار عبادت، بعد اجتماعی و مبارزاتی هم دارد و امروز جبهه مقاومت مظهر این ابعاد است.

وی ادامه داد: دشمنان از بعد اجتماعی و قوت امت اسلام می ترسند، وحدت بین مسلمین از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بوده که مانع تلف شدن انرژی امت اسلام در مقابله با هم می شود، امروز انقلاب اسلامی امید امت اسلام و مستضعفان جهان است.

این فعال فرهنگی و دینی عرصه بین الملل با بیان این که انقلاب اسلامی روایات و معارف رابه عنوان الگوهای تکامل انسانی به صحنه زندگی جامعه آورد، ابراز داشت: فرمایشات اهل بیت(ع)، دعاها و زیارات بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: غربی ها به دروغ می گویند اسلام به زن به عنوان حیوان نگاه می کند و جایگاهی برای آن قائل نیست، این ادعاها در حالی است که زن در اسلام رفیع ترین و عالی ترین جایگاه ها را دارد؛ امروز امت اسلام باید از مدل انقلاب اسلامی تبعیت کنند تا شاهد اقتدار بیشتر جهان اسلام باشیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات