۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۹۶۶۸۷
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

دفاع از نظام و ولایت تکلیف شرعی است | داد جامعه از خواص مدعی بصیرت بلند است

دفاع از نظام و ولایت تکلیف شرعی است | داد جامعه از خواص مدعی بصیرت بلند است
استاد حوزه علمیه قم دفاع از نظام اسلامی و ولایت را تکلیفی شرعی دانست و تأکید کرد که سکوت افراد در زمینه دفاع از انقلاب و ولایت خیانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در هفتمین جلسه از سلسه نشست های سیاسی و بصیرتی که همزمان با 40 سالگی انقلاب به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، گفت: در قرآن کریم و سیره و سنت حضرات معصومین(ع) بر درس و عبرت گرفتن از امت های گذشته تأکید شده است.

وی افزود: تأکید شده که نسبت به قصص و حالاتی که برای افراد در قرآن کریم بیان شده است دقت کنیم چرا که تاریخ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تاریخ دور است که از یک نقطه شروع می شود و افراد طی طریق می کنند و باز هم به همان نقطه می رسند، حال اگر می خواهند در فلاح و رستگاری باشند باید از گذشته عبرت بگیرند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که امکان ندارد که سلوک انسان بدون توجه به تاریخ صحیح باشد، اظهار داشت: انسان امکان حیات مجدد ندارد و یک بار زندگی می کند، زندگی دوباره انسان این است که از گذشته تاریخ درس بگیرد.

وی ادامه داد: انسان باید تاریخ را بررسی کند تا بداند چه مواردی سبب شده که جامعه به تعالی و رشد برسد و چه اموری سبب عقب افتادگی جوامع شده است، گاهی یک جامعه به ظاهر مدرن است اما باطن آن حیوانی محسوب می شود و انسانیت در آن وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که دقت در تاریخ لازم است، ابراز داشت: این که گفته می شود با تاریخ نمی توان کشور را اداره کرد غلط است چون کسانی که تسلط بر تاریخ دارند و از آن درس و عبرت می گیرند می توانند مسیر را به راحتی برای آینده ترسیم کنند.

وی عنوان کرد: اگر امت ها از دستورات پیامبر خود فاصله بگیرند دچار زندگی جاهلی خواهند شد، تا زمانی که امت ها بر اساس تعالیم انبیا حرکت کنند حرکت رو به جلو خواهند داشت والا گرفتار جامعه جاهلی خواهند شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلاب به معنای حرکت زیربنایی و ریشه ای است نه این که تنها منحصر به ظواهر شوند، چند انقلاب پشت سر گذاشته ایم و هنوز یک انقلاب یعنی انقلاب امام زمان(عج) محقق نشده است، انقلاب باید زمینه ساز کمال انسانی باشد.

وی اضافه کرد: در تاریخ انقلاب هایی رخ داده که ممکن است نامی از آن ها در تاریخ باقی مانده باشد اما اثری ندارند، اثرات انقلاب جهانی خاتم الانبیا(ص) تا کنون باقی مانده و تمام دنیا از آن بهره برده اند، اگر می خواهیم نهضت اسلامی بماند که به کوری چشم دشمنان و علی رغم میل برخی مسؤولان که می خواهند انقلاب را از بین ببرند و مردم اجازه نمی دهند، باقی خواهند ماند باید تابع شعار پیامبر اکرم(ص) باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت تکیه بر خداوند متعال و کنار زدن دیگران است، گفت: اگر کسی در مسیر خدا و پیامبر قدم بردار یقینا نفع دنیوی هم حاصل خواهد شد، با تکیه بر قدرت الهی وحدت کلمه به وجود می آید  و قلب ها به یکدیگر نزدیک شده و اختلاف از بین می رود.

وی افزود: شقاق و نفاق سبب می شود که جامعه عقب بیفتد، اگر اهل حق وحدت کلمه داشته باشند می توانند اهداف الهی را به پیش ببرند، با شهادت پیامبر اسلام(ص) مؤلفه های فرهنگ جاهلی مجددا به جامعه بازگشت، وقتی مؤسس یک انقلاب از دنیا برود منافقان وارد صحنه می شوند تا ایجاد نفاق و شقاق کنند که اگر به این موضوع برسد به همه آرمان های خود رسیده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بزرگان همواره تأکید می کنند که وحدت کلمه جامعه را بر ابر قدرت ها پیروز می کند، اظهار داشت: با این وجود برخی فقط حرف و ادعا بوده و در عمل اصل منافق هستند، وقتی منافق حرکتی را انجام داد و با آن مقابله شد از کار خود باز می گردد اما در جامعه ای که مقابله نشود به راحتی کار می کند.

وی ادامه داد: داد ما در این ایام از برخی خواص مدعی بصیرت است که از هر بی بصیرتی بی بصرت تر هستند و هرچه می کشیم از همین دسته از افراد است، برخی امروز جرأت پیدا کرده و بت خود را مطرح می کنند، حال بت برخی لات و عزی بوده است و برای عده ای دیگر ابر قدرت ها بت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که بعد از پیامبر کار به جایی رسید که معروف به منکر و منکر به معروف تبدیل شد، ابراز داشت: مرام و دینمداری برخی مسؤولان کجا رفته که بودجه های فراوانی برای همایش هایی به نام فجر استفاده می کنند اما علنا مد غیر اسلامی، اختلاط و تک خوانی زنان را ترویج می دهند، مگر در کشور اسلامی زندگی نمی کنیم؟

وی عنوان کرد: بعد از پیامبر عده ای سعی کردند اسلام و ارزش های دینی را دچار انحراف کنند که امام حسین(ع) انقلاب و قیام کردند و اجازه نابودی دین و انحراف از مسیر اصلی دین را ندادند، اگر اکثریت جامعه به سمت بی تفاوتی رفتند نیازمند شوک دادن به جامعه توسط ولی خدا هستیم که امام حسین(ع) این کار را کردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی اظهارات نسنجیده مسؤولان خاطرنشان کرد: امروز همه مسؤولان و شخصیت ها باید با دقت و تفکر سخن بگویند و اعلام موضع کنند تا سوژه دست دشمنان و بدخواهان ندهند.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب حضرت سیدالشهدا، امام باقر و امام صادق(ع) انقلاب فرهنگی و تربیت شاگرد کردند، انقلاب چهارم انقلاب امام زمان(عج) خواهد بود و نهضت انقلاب اسلامی در امتداد موج انقلاب سیدالشهدا است اما الان در انقلاب فرهنگی صادقین(ع) قرار داریم که زمینه ساز ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که امروز دشمن در پی قتل عام فرهنگی است، گفت: این که رهبر انقلاب بر آتش به اختیاری و راه انداختن جبهه فرهنگی تأکید دارند یعنی در حال جنگ هستیم و دشمن تا خانه ها آمده است.

وی افزود: برخی تنها به فکر منافع شخصی هستند و به مسائل کشور کاری ندارند، برخی می گویند نباید حرف سیاسی بیان شود اما دفاع از نظام اسلامی، ولایت، شهدا و امام تکلیف شرعی است و اگر کسی این کار را نکند خیانت کرده است، گاهی افراد برای امور غیر ضروری ورود جدی دارند اما در مباحث ضروری ورود پیدا نمی کنند؛ باید در انقلاب صادقین(ع) تربیت شویم تا به درد انقلاب امام زمان(عج) بخوریم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد قمین
ارسال نظرات