۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۹۶۷۱۸
عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

ملت لبنان با حفظ وحدت می‎توانند به ثبات سیاسی و اقتصادی دست یابند

ملت لبنان با حفظ وحدت می‎توانند به ثبات سیاسی و اقتصادی دست یابند
عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: ملت لبنان با حفظ وحدت ملی می توانند به ثبات سیاسی و اقتصادی دست یابند و مشکلات معیشتی را حل و فصل کنند

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن شریفه دبیر کل سازمان اوقاف در مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الصفا برگزار شد، ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید لبنان اظهار داشت: توافق دولت جدید بر بیانیه وزارتی نشان دهنده آمادگی دولت است و ما در انتظار عملیاتی شدن این بیانیه پس از تایید مجلس هستیم.

وی با بیان اینکه با صبر می توان بسیاری از مشکلات و تهدیدات را پشت سر گذاشت، افزود: با حفظ وحدت ملی می توانیم به ثبات سیاسی و اقتصادی دست یابیم و مشکلات معیشتی مردم را حل و فصل کنیم در غیر این صورت با دامن زدن به اختلافات هیچ کسی سود نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: دولت در مرحله کنونی باید در جهت مصالح ملی قدم بردارد و تمایلی به مصالح شخصی و حزبی پیدا نکند. دولت و نهادهای وابسته به آن به همه مردم لبنان تعلق دارد بنابراین امور مذهبی و طائفه ای نباید در تصمیم گیری های دولت دخالتی داشته باشد.

وی مبارزه با فساد و مقابله با هدر رفتن بیت المال را از مسائل مهمی دانست که باید دولت به آن توجه کند و اظهار داشت: دولت باید به جوانان توجه وافری کند و با ایجاد اشتغال آنان را از بیکاری رهایی بخشد.

گفتنی است که کابینه لبنان پنج شنبه در نشست خود بیانیه وزارتی را تصویب کرد و آن را به پارلمان ارجاع داد تا در آنجا مراحل تصویب نهایی خود را پشت سر بگذارد.

درپی تشکیل دولت، توافقی صورت گرفته است که ماده مربوط به مقاومت در بیانیه وزارتی جدید مطابق همان ماده مربوط به مقاومت در بیانیه وزراتی دولت قبلی باشد.

این ماده با اشاره به اشغال اراضی لبنان و لزوم پاسداری از این کشور در برابر دشمنی که چشم طمع به آب و خاک و منابع طبیعی لبنان دوخته و نیز مسئولیت حکومت و نقش آن در پاسداری از حاکمیت و استقلال و وحدت لبنان آمده است: دولت بر وظیفه کشور و تلاش آن برای آزادسازی کشتزارهای شبعا و تپه های کفرشوبا و بخش لبنانی روستای الغجر با همه ابزارهای مشروع تاکید می کند.دولت همچنین بر حق شهروندان لبنانی در مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی و پاسخ به تجاوزگری های آن و بازپس گیری اراضی اشغالی تاکید می کند./994/ب901/ف

ارسال نظرات