۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۹۶۷۲۴
آیت الله میرباقری:

مقاومت ایران به فروپاشی آمریکا می انجامد | غربگرایان بسترساز تحقق اهداف غرب

مقاومت ایران به فروپاشی آمریکا می انجامد | غربگرایان بسترساز تحقق اهداف غرب
نماینده خبرگان جنگ اقتصادی را آخرین جنگ با غرب و لیبرال دموکراسی دانست و گفت: بی تردید مقاومت ایران به فروپاشی اقتصادی آمریکا خواهد انجامید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: یکی از تعابیر قرآن کریم درباره حوادث بعد از رحلت پیامبر(ص) "تکاثر" است.

وی افزود: خداوند متعال رسول و امامان حق را فرستاد تا امت اسلامی بر محور امام شکل گیرد که اگر تشکیل شود نعمت الهی بر مردم تمام خواهد شد، دشمن در برابر برنامه نبی اکرم(ص) بساط لهو و تکاثر برپا کند تا مردم مشغول مسابقه بر سر دنیا باشند و از نعمت الهی غافل شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بساط لهو دشمن علیه نعمت ولایت، جامعه را به جهنم تبدیل می کند، اظهار داشت: جهنم آخرت ادامه جهنمی است که به واسطه برپا کردن بساط لهو در دنیا ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با این بساط لهو تبدیل نعمت شد و مردم به جای استفاده از نعمت ولایت به سمت جهنم رفتند، انسان ها باید گرد امام جمع شوند، امت تشکیل دهند و همراه امام رشد کرده و به سوی خداوند متعال سیر کنند، لهو و تکاثر بیان شده در قرآن کریم اشاره به بساطی دارد که در برابر اقامه ذکر و نعمت ولایت بر پا شد تا امام تنها شود.

آیت الله میرباقری با بیان این که بنا بود که مردم بر محور ذکر زندگی کنند و تمام زندگی عبادت و ذکر شود، ابراز داشت: عده ای با جریانات بعد از پیامبر(ص) بساط زندگی را بساط لهو و لعب کردند؛ محیط ولایت امام محیط نور و ذکر است.

وی عنوان کرد: اگر وجود مقدس حضرت زهرا(س) قیام کرده و تا پای جان ایستادگی می کنند برای این است که مدار امت اسلامی را به مدار امام باز گردانند و محیط غفلت به محیط ذکر تبدیل شود.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رنسانس غرب چیزی جز تکاثر نیست، خاطرنشان کرد: غرب ها تمدنی بر اساس غفلت ایجاد کرده اند و در این تمدن از انسان چیزی جز یک شکم و شهوت باقی نمانده است، کل تمدن غرب چیزی جز فریبکاری نیست که اسم آن را عقلانیت، پیشرفت و توسعه می گذارند.

وی اضافه کرد: غرب مدرن مبنای کار و سیاست خارجی خود را دین مورد نظر خود قرار داده است یعنی غرب بر خلاف کسانی عمل می کند که می گویند باید ایدئولوژی زدایی از سیاست جهانی کنیم تا توفیق حاصل شود.

آیت الله میرباقری با بیان این که غرب می خواهد دین خود یعنی دنیا پرستی مدرن را در جهان ترویج دهد، گفت: جامعه مدرن غربی نخستین چیزی که از دست می دهد دیانت حقیقی و خدا پرستی است، متأسفانه برخی از افراد غربگرا بر حقیقت تمدن غرب سرپوش می گذارند.

وی اصل و اساس تمدن غرب را دنیا پرستی دانست و افزود: اصل ایدئولوژی غرب که زیربنای تفکر علمی، فلسفی، فناوری، صنعت و تمام توسعه غربی محسوب می شود دین دنیا پرستی است که با صدای بلند این عقیده خود را بیان می کنند، فیلسوفان غربی می گویند خدا مرده است و در دوره اصلاحات در کشور برخی با صدای بلند همین مطلب را بیان می کردند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هدف غرب تغییر و تحول انسان ها در جوامع است، اظهار داشت: خود غربی ها می گویند توسعه مورد نظر ما انتقال علم و تکنولوژی نیست بلکه در ابتدا باید بافت انسانی جامعه ینی تفکرات، اندیشه ها و نوع نگرش و بینش مردم تغییر کند تا زندگی مدرن داشته باشند.

وی ادامه داد: غرب با سیاست خارجی ایدئولوژیک سعی دارد که کل دنیا را مدرن کند، مدرن کردن دنیا به معنای گسترش ایدئولوژی غربی در جهان بود و هر جا که حضورپیدا کردند این ایدئولوژی را با خود بردند، از زمانی که نفوذ تمدن غرب در کشورهای اسلامی رخ داده چه بر سر اندیشه و اعتقادات آمده است؟

آیت الله میرباقری ابراز داشت: این که مسلمانان در کشورهایی مانند ایران مقاومت کردند و دشمن وادار به عقب نشینی شد بدین معنا نیست که دشمن چنین هدفی نسبت به ایران نداشته است، ترکیه چندین سال پشت در اتحادیه اروپا ایستاده اما این کشور را راه نمی دهند چون ایدئولوژی غرب در این کشور به صورت کامل پیاده نشده و برای عقاید اسلام احترام قائل هستند.

وی عنوان کرد: غرب به نام مدرن سازی هجوم همه جانبه به جهان اسلام کرده است، حرکت امام راحل حرکتی در مقابل تمدن غرب و در همان مقیاس تمدنی است، برنامه غرب حرکتی ایدئولوژیک برای گسترش تفکر، اندیشه و تمدن غرب در جهان و ساخت انسان بر محور اندیشه غربی است، در مقابل هم حضرت امام می خواهند کل جامعه جهانی را تغییر دهند به همین دلیل بیداری اسلامی در دنیای اسلام و بیداری معنوی در جهان را برنامه ریزی کردند تا مقدمه انقلاب جهانی امام زمان(عج) باشد.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی تمدنی مدعی جهانی سازی ایدئولوژیک است چاره ای وجود دارد که جنگی در مقیاس جامعه جهانی با چنین تمدنی آغاز شود و الا تمدن مقابل شما را استحاله خواهد کرد؛ بنابراین تنها نسخه پیش روی انقلاب اسلامی همان نسخه تمدنی امام در مقیاس جهانی است.

وی اضافه کرد: جهانی شدن تمدن غربی به معنای استحاله فرهنگ اسلام و تمدن و اندیشه اسلامی در هاضمه فرهنگ مدرن است، انقلاب اسلامی یک انقلاب تمام عیار در مقابل این حرکت است، در 40 سالگی انقلاب اسلامی دشمن یک جنگ روانی سخت به راه انداخته که تمام دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال ببرد، دشمن فشار اقتصادی را افزایش داده و سوء تدبیرها هم به هجوم دشمن کمک می کند.

آیت الله میرباقری تصریح کرد: دشمن می گویند بعد از 40 سال انقلاب امروز وضعیت صف گوشت شما فلان طور است اما کسی نیست نشان دهد که بعد از چند قرن هنوز گرسنگان آمریکا در صف می ایستند تا یک ساندویچ رایگان بگیرند.

وی با تأکید بر فعالیت های رسانه ای برای تبیین دستاوردهای انقلاب و وضعیت غرب افزود: چرا رسانه ملی از غرب تقدس زدایی نمی کند؟ چرا احساس وظیفه نمی کنند که وقتی غرب درصدد تحقیر ایران است، باید بر نکته های تحقیر آمیز غرب تکیه کنند، چرا هنوز ملت ها باید غرب را از دریچه هالیود و و توریسم فرهنگی بشناسند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که اگر اسیر جنگ روانی دشمن نشویم می بینیم که تا کجای اردوگاه دشمن رفته ایم، اظهار داشت: حرکتی که در اروپا اتفاق افتاده موج سوم انقلاب اسلامی حضرت امام بوده و آغاز بیداری معنوی جهانی است، البته این حرکت با تعینات اروپایی اتفاق می افتد اما الهام گرفته از حرکت امام است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی 100 درصد موفق بوده است البته آسیب هایی هم دارد، حضرت امام در مسیر مبارزه با غفلت، الحاد جهانی و محیط لهو و لعب انقلاب کرد، دشمن می خواهد تمام ساحت های زندگی را تحت تأثیر قرار داده و در خلوت انسان هم تصرف کند.

آیت الله میرباقری با بیان این که انقلاب اسلامی تمدن های مقابل اسلام را به چالش کشید، ابراز داشت: انقلاب کمونیسیم و مارکسیسم را شکست داد، این مغالطه غرب است که برخی داخلی ها هم به آن مبتلا شده اند و تصور می کنند که جنگ سرد بین اردوگاه غرب و شرق سبب فروپاشی شوروی شده است، عامل عمده فروپاشی شوروی انقلاب اسلامی بود.

وی عنوان کرد: تفکر سرمایه داری و تفکر سوسیالیستی تفکرات ضد خدا هستند، امام راحل در نامه به گورباچف دلیل فروپاشی آن ها را مبارزه بی دلیل با خدا عنوان کردند و درباره سرمایه داری غرب هم همین جمله را فرمودند، مرحله جدیدی از جنگ تمدنی بین ایران و آمریکا آغاز شده است و یک چهره آن جنگ نظامی بود که امکانات را برای هجوم به جهان اسلام به کار گرفتند اما به قول خودشان با وجود خرج کردن 7 تریلیون دلار شکست خوردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمن سرمایه گذاری کرد که ایران را از بین ببرد اما ایران مقتدرتر شده است، قدرت جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بسیار گسترده تر از آغاز حمله آمریکا به کشورهای جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: قاعده در جنگ اقتصادی هم همین است که اگر مقاومت کنیم هیچ غلطی نمی توانند بکنند، اگر غربگراها بگذارند و ما را به سمت تسلیم شدن به غرب نبرند بی تردید مقاومت ایران به فروپاشی اقتصادی آمریکا خواهد انجامید.

آیت الله میرباقری با بیان این که حضرت امام قدرت غرب را تحقیر کرد، گفت: افول قدرت آمریکا یعنی این که دو رییس جمهور آن ها می خواستند که بشار اسد برود اما نتوانستند، افول قدرت آمریکا یعنی این که ایدئولوژی غرب و آمریکا در جهان در حال شکست است.

وی افزود: امروز شبکه غربگراها در درون دنیای اسلام، اسناد بین المللی را به جوامع نفوذ می دهند، اسناد 2030 دارای 17 سند توسعه است که همه آن ها به نحوی امضا شده است و چراغ خاموش به آن ها عمل می شود، غرب دنبال احیای ابرقدرتی خود است، دشمن از طریق ایجاد شبکه غربگراها و درگیری در درون امت اسلام دنبال هدف خود هستند.

نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت: جالب این است که آمریکا در ابتدا وارد اسناد شده اما بعد از آن به راحتی خارج می شود یعنی دیگران را می آورند اما خود خارج می شوند، جریان غربگراها در داخل دنیای اسلام بستر تحقق اهداف غرب است، ما با پیشرفت موافقیم اما هرگز با مدرن شدن موافقت نداریم.

وی ادامه داد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید تکلیف خود را با غرب مشخص کنیم که آیا می خواهیم ژاپن اسلامی بسازیم یا به دنبال تمدن اسلامی باشیم؟ اگر می خواهیم ژاپن اسلامی بسازیم هر اندازه تمدن غربی وارد شود دین غربی هم خواهد آمد اما اگر می خواهیم تمدن اسلامی بسازیم و تمدن غرب و فرهنگ مدرن را در هاضمه تمدن اسلامی هضم کنیم را دیگری است که نیاز به فهم صحیح از وضعیت نسبت به غرب و جایگاه خودمان است.

آیت الله میرباقری با بیان این که انقلاب اسلامی مانند انقلاب اکتبر و انقلاب کبیر فرانسه نیست، گفت: امام با شکل جدیدی انقلاب را به پیروزی رساندند و آن را به جامعه جهانی ارائه دادند و قدرت نرم در برابر غرب ایجاد کردندو

وی افزود: ما رقیب تمدنی غرب هستیم و باید در این مقیاس ایستادگی کنیم و نباید از این جایگاه کوتاه بیاییم، اجازه ندهیم  که غرب از طریق اسناد جهانی و تهدید ما را استحاله کند، جنگ اقتصادی آخرین جنگ ما با غرب و لیبرال دموکراسی خواهد بود که البته سختی های فراوانی داشته به ویژه در جاهایی که همراه کم تدبیری برخی بوده است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات