۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۹۶۷۲۸
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

فاطمیه درس امام شناسی برای شیعیان است

فاطمیه درس امام شناسی برای شیعیان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فاطمیه درس امام شناسی برای شیعیان است، گفت: با الگو از حضرت زهرا(س) باید امام خود را شناخته و مدافع ولایت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: امام زمان(عج) فرمودند که دختر گرامی رسول اکرم(ص) اسوه ای حسنه برای من است، این فرمایش از کسی است که قطب عالم امکان هستند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) با قوت از مقام ولایت دفاع کردند و اجازه نابودی اسلام را ندادند، در ادای احترام و بزرگداشت مقام حضرت زهرا(س) باید اهل بیت طاهرین(ع) را الگوی خود قرار دهیم که نهایت احترام و عظمت را برای حضرت داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس روایت شیعه و سنی اهانت و جسارت به خانه ولایت و حضرت زهرا(س) کفر است، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و مورد تأکید در فاطمیه امام شناسی است و ما وظیفه داریم که امام خود را به خوبی بشناسیم.

وی ادامه داد: امام ما در کعبه به دنیا آمد اما دیگران در خانه بت پرستی متولد شدند، قرآن امر به مودت امام ما فرموده اما نسبت به دیگران امر به دوری از آن ها کرده است، امام ما یک لحظه عبادت بت نکرد اما دیگران اکثر عمر خود را در خانه بت گذراندند، امام ما شجاع ترین و زاهد ترین افراد بود.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری با بیان این که برخی افراد انسانیت، عدل و اسلام را عقب نگه داشتند و آن را خانه نشین کردند، ابراز داشت: دنیا را عقب مانده نگه داشتند و با خانه نشین کردن امیرمؤمنان همه خوبی ها را خانه نشین کردند.

وی عنوان کرد: امیرمؤمنان نسبت به بیت المال مسلمین و اجرای عدالت به شدت حساس بودند و به کارگزاران حکومت خود بسیار بر این موضوع تأکید داشتند، امیرمؤمنان برادر پیامبر گرامی اسلام بودند، چه کسی جز امیرمؤمنان لیاقت دامادی پیامبر را داشت، فاطمیه درس امام شناسی است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

/پ202/ب1

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ؛.
0
0