۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۹۶۷۳۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

بدون معرفت نمی‌توان زندگی خود را به اهل بیت شبیه کرد

بدون معرفت نمی‌توان زندگی خود را به اهل بیت شبیه کرد
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت: مردم باید معرفت به اهل بیت داشته باشند زیرا بدون معرفت نمی‌توان زندگی خود را با اهل بیت یکی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، جمعه شب در حسینیه ثارالله شهر کرمان، گفت: حضرت زهرا بهترین الگو برای مردم جهان است.
 
وی افزود: مردم زمانی می‌توانند زندگی با عزت داشته باشند که زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار بدهند.
 
حجت الاسلام والمسملین قاضی عسگر با اشاره به این که حضرت زهرا (س) فضایل زیادی دارد، بیان داشت: روایات زیادی در رابطه با فضیلت حضرت زهرا (س) در کتب دینی وجود دارد همچون روایت پیامبر اکرم که در رابطه با حضرت زهرا فرمود حضرت فاطمه (س) پاره تن من است.
 
وی خاطرنشان کرد: عبادت حضرت زهرا در زندگی طوری بود که زمانی که در عبادت می‌ایستاد پا‌های ایشان ورم کرده و به نورانیت معروف شدند.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که زهرا به معنای نور درخشان است، اظهار داشت: عشق به خدا را انسان‌ها از زندگی حضرت زهرا (س) یاد بگیرند که در تمام امور زندگی خود از خدا غافل نشدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر تصریح کرد: معرفت به اهل بیت مهم‌ترین کاری بوده که مردم باید در زندگی خود داشته باشند، زیرا بدون معرفت نمی‌توان زندگی خود را با اهل بیت یکی کرد.
 
وی با اشاره به این که تقوا و عفت زندگی انسان‌ها را درست می‌کند، خاطرنشان کرد: صدیقه بودن یکی از نام‌های حضرت زهرا (س) بوده و صدیقه به کسی می‌گویند که زبان و عمل آن‌ها یکی باشد.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: تقویت بنیان خانواده مهم‌ترین وظیفه انسان‌ها بوده که امروزه با توجه به مشکلات فرهنگی و اقتصادی استحکام خانواده سخت است.
 
وی در پایان با اشاره به این که مردم حضرت زهرا را در زندگی الگو قرار دهند، گفت: انسان‌ها  می‌توانند با الگو گرفتن از زندگی اهل بیت زندگی سعادتمندی  داشته باشند./9707/پ310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات