۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۹۶۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

تمام تلاش برخی مسؤولان خروج مردم از معنویت است | وظیفه مسؤول نوکری مردم است

تمام تلاش برخی مسؤولان خروج مردم از معنویت است | وظیفه مسؤول نوکری مردم است
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمام تلاش بیگانگان و برخی مسؤولان این است که مردم را از مسیر معنوی خارج و دغدغه ها را در امور مادی خلاصه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در هشتمین جلسه از سلسه نشست های سیاسی و بصیرتی که همزمان با 40 سالگی انقلاب به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان این که نخستین انقلاب ماهوی و اثرگذار انقلاب جهانی رسول اکرم(ص) بوده است، گفت: بعد از آن جامعه به واسطه دور شدن از دستورات پیامبر شرایطی را فراهم آورد که سیدالشهدا باید به گودی قتلگاه می رفتند که در وضعیت جامعه تحول ایجاد شود و امت اسلام به مسیر پیامبر اسلام(ص) بازگردد.

وی افزود: با شهادت امام حسین(ع) فضای اقبال به سوی اهل بیت(ع) به وجود آمد و بستر برای سومین انقلاب یعنی انقلاب فرهنگی صادقین(ع) آماده شد، قرار است که انقلاب صادقین(ع) زمینه را برای انقلاب نهایی یعنی انقلاب جهانی امام زمان(عج) فراهم کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی در امتداد انقلاب سیدالشهدا(ع) است و ما در انقلاب فرهنگی صادقین(ع) قرار داریم، اظهار داشت: شعار اصلی پیامبر و اهل بیت(ع) "قولوا لااله الا الله تفلحوا" است و کلمه "الله" نباید فراموش شود تا نهضت اسلامی ایران زمینه ظهور امام زمان(عج) باشد.

وی ادامه داد: لازمه اعتقاد به پیامبر اسلام(ص) التزام عملی و پایبند بودن به ارزش ها است، تمام هم و غم بیگانگان از ابتدای انقلاب و برخی مسؤولان این است که مردم را از مسیر معنوی خارج و دغدغه ها را در امور مادی خلاصه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که منکر نباید در جامعه دینی به ارزش تبدیل شده و معروف ضد ارزش شود، ابراز داشت: در جامعه ای که منکر معروف می شود باطل علنا اظهار و تبلیغ می شود اما از حق هیچ دفاعی صورت نمی گیرد و در این حالت افراد مصلحت اندیش می شوند.

وی عنوان کرد: امروز در ادعا سخن و ادعای بسیاری درباره بصیرت و ولایت بیان می شود اما در عمل هیچ توجهی ندارند، از ابتدا مشخص بود برخی التزام به ولایت و اعتقادی به این مسائل ندارند اما چرا مسؤولیت گرفتند، باید آسیب شناسی کنیم چه چرا چنین حالتی وجود دارد و به نسل جوان اعتماد نمی شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چرا از پایگاه های عظیم به خوبی استفاده نشده و از تریبون ها برای جذب جوانان استفاده نمی شود، چرا از ظرفیت های عظیمی که وجود دارد استفاده نمی کنیم، در تهران نماز جماعت نوبت صبح تعطیل است و در ظهر هم تعداد مساجد محدودی از امام جماعت روحانی بهره مند هستند، باید مساجد را فعال کرد تا حضور جوانان مستمر باشد.

وی اضافه کرد: جوانان امروز به مراتب از جوانان زمان انقلاب و حتی زمان جنگ بهتر هستند، آن زمان این همه هجوم نبود اما امروز با وجود هجمه ها بسیاری جوانان پای کار هستند، چقدر درصدد بودیم که در تریبون ها جوانان را جذب کنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: چرا برخی تا مسؤول می شوند درها را روی مردم می بیندند، کسانی که ادعای اطاعت از ولایت دارند اما عمل نمی کنند و در خدمت مردم نیستند ضد ولایت فقیه و ضد مردم محسوب می شوند، کسانی که مسؤولیت دارند موظف به خدمت به مردم هستند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات