۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۹۶۸۳۱
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

تأکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت آموزی طلاب در کنار تحصیل علم

تأکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت آموزی طلاب در کنار تحصیل علم
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه از تأکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت آموزی طلاب و حوزویان در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشست هم‌اندیشی با مسؤول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات شورای عالی حوزه برگزار شد اظهار داشت: طرح اولیه مرکز آموزش‌های مهارتی با همکاری مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان شکل‌گرفته و ارتقاءیافته و به یک مرکز مستقل تبدیل‌شده است.

وی افزود: تأسیس مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه الهام گرفته از روح حاکم بر شورای عالی بوده است به‌ویژه نامه استاد قرائتی به رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» و تأکید معظم له بر امر مهارت‌آموزی سبب اهتمام بیشتر در ایجاد این مرکز شد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه با این وسعت و ارتباط‌گیری که با نهادهای مختلف پیداکرده است باید به‌صورت مستقل توسعه و مأموریت‌های خود را ادامه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این‌که گفته می‌شود هر طلبه حداقل یک مهارت باید فرابگیرد بسیار سخن خوب و به‌جایی است، باید در دوره‌های مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه جاذبه‌های موردنیاز ایجاد شود که طلاب احساس کنند به برنامه شما نیازمند هستند.

استاد حوزه علمیه افزود: مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه برای پیش برد اهداف ارزشمند خود به این نکته توجه بیشتری داشته باشد که مسیر مهارت‌آموزی منجر به سبک شدن کفه دانش‌اندوزی و تحصیل مستمر طلاب نشود.

آیت لله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: اگر تاکنون تفریط شده است و طلاب فقط مشغول تحصیل دانش‌های نظری حوزوی بودند اکنون جانب افراط نرویم و طلاب را فقط در مسیر مهارت‌ها سوق ندهیم بلکه همیشه مراقب باشیم در دامن افراط‌ وتفریط قرار نگیریم

محمد قمین
ارسال نظرات