۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۹۷۰۸۰
تولیت آستان قدس رضوی:

اتکا به جوانان و جهاد علمی و اقتصادی راه برون رفت از مشکلات است

اتکا به جوانان و جهاد علمی و اقتصادی راه برون رفت از مشکلات است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسؤولان و دولتمران بدانند که با چشم داشتن به بیگانگان و لبخند به آن ها مشکلات کشور حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی امروز در حرم مطهر رضوی و در جمع راهپیمایان 22 بهمن، ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، گفت: حضور شما در این راهپیمایی اعلام شعارهای انقلاب و تأکید بر مبانی و اهداف انقلاب بود.

وی یوم الله را روز جلوه قدرت ذات مقدس حق از غیر مجرای طبیعی بیان و اظهار کرد: 22 بهمن 57 نابودی قدرت های باطل و حاکمیت حق، روز بعثت نبی اکرم(ص)، روز پیروزی حضرت عیسی بر ملحدان، روز پیروزی حضرت موسی با فرعونیان و روز پیروزی حضرت ابراهیم بر نمرودیان از ایام الله است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که بنای عالم بر پایداری حق است، تصریح کرد: هاضمه هستی باطل را نمی پذیرد همانگونه که بدن انسان سم را نمی پذیرد و اگر چه چند صباحی باطل جولان می دهد اما حق است که ماندگار می ماند.

تولیت آستان قدس رضوی نزول برکات الهی را موجب حیات انسان و انسانیت دانست و گفت: در پرتو ایمان و ولایت الهی حق حفظ می شود چنانچه در هشت سال دفاع مقدس بدون این که یک وجب از خاک را در اختیار دشمن قرار دهیم به پیروزی رسیدیم همچنین در پرتو ولایت الهی مدافعان حرم به پا خاسته و مدافع شدند.

وی اظهار کرد: مدافعان حق و دین که از همه چیز خود می گذرند، هرگز دچار سستی نمی شوند، در طول 40 سال انقلاب ملت ایران دچار سستی و نکول نشدند و در برابر همه جریان ها ایستاد و بزرگترین جلوه را در برابر آمریکای جنایتکار و عالم نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که 40 سالگی انقلاب دوره نشاط و پختگی انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: 40 سالکی انقلاب دوری پیری، عقب گرد و توقف نیست بلکه دوره نشاط، پختگی و امیدآفرینی است که در این دوره، انقلاب با ملت بزرگ، تاریخ ساز و زمانه ساز، انقلابی اصیل با شعار بلند و ملکوتی رقم خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور جهان است

وی افزود: همان گونه که مردم استقلال و آزادی و جمهوری براساس احکام اسلام را خواستند در این 40 سال یک مصوبه در مجلس بر خلاف احکام الهی تصویب نشد و بک حکم برخلاف احکام الهی در دادگاه ها صادر نشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که جلوه های پیشرفت ها در حوزه های مختلف نشان می دهد که ما می توانیم، گفت: کارها و زیرساخت های زیادی به برکت انقلاب انجام شد و ما شاهد عمران و آبادانی در جای جای کشور هستیم که با قبل انقلاب قابل مقایسه نیست.

تولیت آستان قدس رضوی به فعالیت های جهادی در 40 سال عمر انقلاب اشاره و ابراز کرد: جهاد در جهت حفظ انقلاب، جهاد در برابر تجزیه طلبان، جهاد در برابر تروریست ها، جهاد در برابر فتنه داعش، جهاد فکری و جهاد علمی از فعالیت های جهادی در انقلاب است و امروز باید جهاد علمی و اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

اتکا به جوانان و جهاد علمی و اقتصادی راه برون رفت از مشکلات کشور است

وی راه برون رفت از مشکلات کشور را اتکا به جوانان و جهاد علمی و اقتصادی دانست و ابراز کرد: مسؤولان و دولتمران بدانند که با چشم داشتن به بیگانگان و لبخند و تبسم به آن ها مشکلات کشور که از بی تدبیری ها است، حل نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی جوانان را سرمایه ملی عنوان و خاطرنشان کرد: امروز هیچ کس در منطقه و جهان نمی توانند عزت و اعتبار جمهوری اسلامی ایران را منکر شود و این اقتدار و عزت به برکت خون شهیدان و جوانان به عنوان سرمایه های این کشور است که باید حفظ شود.

تولیت آستان قدس رضوی فشارهای اقتصادی را حربه دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بیان و ابراز کرد: 8 سال جنگ سخت و تحمیلی علیه ما هیچ گونه عایدی برای دشمن نداشت و در ادامه سال ها جنگ نرم با استفاده از امپراتوری رسانه ای پرداختند اما کاری پیش نبردند، امروز با تلفیقی از جنگ نرم و سخت و با فشار آوردن می خواهند ملت را مجبور به تسلیم کنند.

حفظ اقتدار و عزت انقلاب و ایستادگی تنها راه عقب نشینی دشمن است

وی ایستادگی در برابر دشمن را تنها راه شکست دشمن بیان و اظهار کرد: با تسلیم شدن، دشمن عقب نشینی نمی کند و هرگز دست از دشمنی بر نمی دارد و به قول آن ها نیز براساس آیات قرآن و تجربه های قبلی نمی توان اعتماد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به عدم اعتماد به پیمان های استکبار، ابراز کرد: برخی برای حل مشکلات اقتصادی دلخوش به پیمان با آن ها هستند در حالی که در پیمان قبلی به بهانه های مختلف پیمان شکستند حال بستن پیمان دوباره چه ثمری دارد.

وی افزود: حفظ اقتدار، عزت و موقعیت اسلامی تنها برای عقب نشینی دشمن است و همه دست اندکاران نظام باید با حفظ مصالح نظام و ارزش های اسلامی اقدام کنند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات