۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۹۷۶۰۹

اعلام منتخبان مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه مازندران

اعلام منتخبان مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، منتخبان مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه استان را اعلام کرد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، منتخبین مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه استان را اعلام کرد.
 
وی افزود: مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه با مشارکت و حضور استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و مدیریت شهرستان بابل ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه به میزبانی شهرستان ساری برگزار شد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل، ترتیل و قرائت تحقیق قرآن کریم برگزار شد، بیان داشت: در این دوره از مسابقات، ۲۵ نفر از طلاب در رشته حفظ کل، ۵۴ نفر در رشته ترتیل قرآن و ۴۴ نفر نیز در رشته تحقیق قرآن کریم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از این تعداد سه نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران در رشته‌های حفظ کل و و قرائت ترتیل قرآن کریم به مرحله بعدی راه یافتند.
 
حجت الاسلام طبرسی خاطرنشان کرد: مرحله نیمه نهایی و نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه اسفند ماه با شرکت طلاب راه یافته برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان این که طرح حفظ کل و جزء قرآن کریم از سال‌های قبل در سطح مدارس علمیه مازندران آغاز شده است، بیان داشت: در حال حاضر مدرسه بیت النور شهرستان قائمشهر به طور تخصصی در این خصوص مشغول تربیت طلاب است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توجه به مباحث قرآنی باید به یک اولویت مهم در مدارس علمیه تبدیل شود، تصریح کرد: انس طلاب حوزه با مفاهیم قرآنی به طور حتم موجب رشد علمی و اخلاقی در میان آن‌ها خواهد بود.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب باید در فراگیری و آموختن مفاهیم قرآنی نسبت به سایر اقشار جامعه پیشگام باشند، بیان داشت: مفاهیم ناب قرآنی همچون چراغی برای رشد و تعالی طلاب در مسیر تحصیل و مانعی بزرگ برای انحراف است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توجه به مسائل قرآنی در مدارس علمیه با آغاز به کار طرح جامع تربیتی به طور مشخص و مدون در حال پیگیری است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی نیز فرصت مغتنی برای شناسایی طلاب مستعد در این بخش است./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات