۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۹۷۹۵۰

سکوت مغرب درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با نتانیاهو

سکوت مغرب درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با نتانیاهو
رسانه‌های صهیونیستی از دیدار وزیر خارجه مغرب با نتانیاهو در نیویورک خبر می‌دهند در حالی‌ که این کشور هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مطبوعات مغرب به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی از دیدار محرمانه «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور-مهر 1397) در نیویورک خبر دادند.

طبق این گزارش، بوریطه و نتانیاهو در این دیدار اقدامات مربوط به عادی‌سازی روابط بین رباط و تل‌آویو و مقابله با ایران را بررسی کردند. روزنامه القدس العربی با اعلام این مطلب به نقل از محافل سیاسی نوشت که رژیم صهیونیستی سعی دارد از تنش به وجود آمده در روابط بین مغرب و ایران بهره‌برداری کرده و برای احیای روابط با رباط تلاش کند و این در حالی‌است که دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در مغرب از سال ۲۰۰۰ تعطیل و روابط دو طرف قطع شده است.

یک تحلیلگر سیاسی به نقل از یک مقام صهیونیست در این باره گفت که نتانیاهو در دیدار با وزیر خارجه مغرب تأکید کرده که تل‌آویو به دنبال عادی‌سازی روابط با مغرب است و وی تمایل دارد به صورت علنی به مغرب سفر کند.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که عربستان سعودی و امارات بر تونس و الجزائر به منظور اعطای اجازه جهت عبور هواپیمای نتانیاهو از آسمان این کشورها به مقصد مغرب، اعمال فشار کرده‌اند اما این دو کشور حاضر به پذیرش این درخواست آنها نشده‌اند.

به نوشته این روزنامه، قرار بود نتانیاهو ماه فوریه به مغرب سفر کند اما این کشور از او خواسته است تا سفرش را به تعویق بیاندازد.

این منبع همچنین گفت که نتانیاهو و بوریطه تلاش‌های مربوط به مقابله با اقدامات ایران در منطقه را به خصوص پس از قطع روابط ایران و مغرب، بررسی کردند.

یک مسئول ارشد رژیم صهیونیستی نیز در این باره تصریح کرد که نتانیاهو تلاش‌های زیادی برای سفر به مغرب کرده اما این تلاش‌ها تا کنون بی‌نتیجه بوده است و این دیدار نتانیاهو و بوریطه نیز چند هفته پیش از فراخوانی سفیر مغرب از تهران و قطع روابط دو کشور صورت گرفته است./983/ب101/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات