۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۹۸۰۶۵

یادواره شهدای مدرسه علمیه علوی قم برگزار شد

یادواره شهدای مدرسه علمیه علوی قم برگزار شد
مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه علوی با حضور رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه علوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نمازخانه این مدرسه برگزار شد.

ضرورت تأسی به اهداف و سیره شهدا

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام اقبالی مدیر مدرسه علمیه علوی در این یادواره با اشاره به ضرورت تأسی به اهداف و سیره شهدا تأکید کرد: امروز متأسفانه برخی با خون شهدا معامله می کنند و با اینکه بر سر سفره شهدا نشسته اند، به آن پا کوبیده و نسبت به شهدای گرانقدر مرتکب خیانت می شوند؛ این افراد شهید و شهادت را نمی شناسند و میان شهید و جلاد تفاوتی قائل نمی شوند.

وی با انتقاد از اظهارات برخی مسؤولان در رابطه با مسأله انتقام جویی از تروریست ها تصریح کرد: متأسفانه عده ای می گویند ما حق گرفتن انتقام خون شهدای خود را نداریم و با این طرز تفکر داعیه مسؤولیت در کشور را هم دارند.

حجت الاسلام اقبالی با بیان اینکه ما هم اکنون به 40 سالگی انقلاب اسلامی رسیده و وارد گام دوم آن شده ایم، افزود: بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به جوانان عزیز است که سرمایه های بسیار ارزشمندی برای کشور محسوب می شوند؛ امروز جوانان باید علم انقلاب را بر دوش کشیده و سعی کنند به قله ای که رهبر معظم انقلاب برای کشور ترسیم کرده اند، برسند.

علمداران انقلاب اسلامی باید جهانی بیندیشند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی در ادامه این مراسم با بیان اینکه علمداران انقلاب اسلامی باید جهانی بیاندیشند، خاطرنشان کرد: امروز باید دانست که شکلی که انقلاب اسلامی در ایران دارد، همان شکل را هم در سایر نقاط عالم همچون آفریقا، آمریکا، لبنان، سوریه، یمن و بحرین نیز پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش ادامه داد: «علمداری بر نفس»، «پیشتاز بودن در عمل»، «روشنگری خستگی ناپذیر» و «اخذ تدابیر» از دیگر الزامات علمداری تحول گرا است؛ امروز باید بدانیم که روحانیت به عنوان علمدار انقلاب باید در همه عرصه ها پیشگام باشد و سپس از علمیاران دعوت به عمل بیاورد؛ تاریخ انقلاب به همگان ثابت کرده است که روحانیت همواره در عرصه های مختلف پیشگام بوده و سپس از مردم دعوت به عمل آورده که نمونه بارز آن اهدای 5 برابری شهدای جنگ تحمیلی روحانیت نسبت به شهدای سایر اقشار جامعه است.

وی در ادامه به معایب و آسیب های اشرافی گری در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز مسؤولان باید از اشرافی گری پرهیز کرده و در جهت فقرزدایی تلاش کنند، زیرا فقر عامل زدودن دین از خانه دل مؤمنان است؛ اینکه رهبر معظم انقلاب بر مقوله معیشت مردم تأکیدات بسیاری دارند، از همین باب است که فقر دین را از جامعه می زداید./841/پ203/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات