۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۹۸۲۲۹
جانشین فرمانده نیروی سپاه قدس:

تشکیل بسیج جهانی سربازان ولایت به برکت روحانیت است

تشکیل بسیج جهانی سربازان ولایت به برکت روحانیت است
سردار قاآنی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ پیش قراول مبارزه بوده است، گفت: ما به برکت این نیرو توانستیم بسیج جهانی سربازان ولایت را تشکیل بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 روحانی شهید مدافع حرم ایران، افغانستان، سوریه و عراق امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش با بیان این که روحانیت همیشه جلودار مکتب شیعه بوده است، گفت: مکتبی همه رهبران آن بلااستثناء شهید شده اند، شیعه است و علمای بزرگان ما که بیان کنندگان واقعی اصول و اساس این مذهب و دین هستند حق همین است که این راه پرافتخار و عزت مدارانه را استمرار بدهند.

وی افزود: می‌ بینیم در همه تحولات اساسی جوامع اسلامی و شیعی، روحانیت عظیم الشأن جلودار بوده اند و هستند و در همین منشور روحانیت که سوم اسفندماه سال 67 امام راحل صادر کردند تأکید شده است در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی علمای اسلام اولین کسانی بودند که بر تارک جبینشان خون و شهادت نقش بسته است.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: ایشان در فراز دیگری می‌ فرماید: کدام انقلاب دینی و مردمی را سراغ دارید که در آن حوزه و روحانیت پیشکوست شهادت نبوده اند؟ یا بر بالای دار نرفته اند و اجساد مقدسان بر سنگفرش ها نیافتاده است؟

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی حرکتی مستمر است و هر روز در برابر توطئه های دشمنان اسلام ایستادگی می‌ کند، گفت: آمریکا و صهیونیسم هر روز توطئه ای می‌ کنند که جلوی این حرکت اسلامی و انقلابی را بگیرند از این رو در این میدان نیاز به مردان مبارزه داریم و روحانیت در طول تاریخ به ویژه بعد از انقلاب اسلامی پیشقراول این مبارزه بوده است.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: ما به عنوان سربازان ولایت در بعد نظامی هرکجا به میدان مبارزه آمدیم روحانیت در پیش روی ما قرار داشت و ما اصالت و مشروعیت خود را وقتی خوب درک کردیم که روحانیت و علمای بزرگوار برای تعریف و ترسیم می‌ کردند.

وی تصریح کرد: این حرکت در دوره امام راحل به جلو داری ایشان و امروز به جلوداری رهبر معظم انقلاب اسلامی استمرار پیدا کرده است.

سردار قاآنی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی هم برای داخل کشور و هم برای خارج کشور برنامه دارد، گفت: علی رغم هم دشمنی ها، برنامه انقلاب اسلامی که بر اساس رهبری ولایت فقیه تدوین شده است به خوبی در حال اجرا است و این هنر را ما در وجود علمای بزرگوار در طول زمان دیده ایم که نه تنها راه مقابله با توطئه دشمنان را بلد هستند بلکه به برکت نورانیت ولایت تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده اند.

وی ادامه داد: بعد از این که آمریکایی ها دو جنگ بزرگ را به مردم منطقه ما تحمیل کردند در افغانستان و عراق مباشرتا وارد جنگ شدند و به تعبیر همین رییس جمهور کم عقل فعلی آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در کشورهای عراق و سوریه هزینه کردند ولی به هیچ نتیجه ای نرسیدند.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: این هنر ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و روحانیت است که امروز در سوریه و عراق بسیج جهانی سربازان ولایت تشکیل شده، این قدمی است که برکات اولیه آن ایستادگی در برابر استکبار جهانی است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات