۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۹۸۲۹۳

کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار شد

کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار شد
دومین کنگره 140 شهید روحانی مدافع حرم در قم با سخنرانی جانشین فرمانده سپاه قدس و تجلیل از خانوادههای معظم شهدای روحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 روحانی شهید مدافع حرم ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

از حاضران در همایش می توان به آیات عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رییس کنگره شهدای روحانی مدافع حرم و حجج اسلام والمسلمین مدنی رییس جامعه الزهرا(س)، علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، لطفی نیاسر استاد درس خارج حوزه علمیه قم و پدر شهید لطفی نیاسر و همین طور سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی رییس جامعه الزهرا(س) روحانیت را پیشتاز عرصه جهاد علمی و عملی عنوان کرد و گفت: پنج برابری تعداد شهدای روحانی نسبت به دیگر اقشار جامعه دلیل بر این مدعا است.

در بخش دیگری از این همایش سرداراسماعیل قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان این که روحانیت در طول تاریخ به ویژه بعد از انقلاب اسلامی پیش قراول مبارزه بوده است، گفت: ما به برکت این نیرو توانستیم بسیج جهانی سربازان ولایت را تشکیل بدهیم.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز مقاومت را تنها سلاح برنده برای مبارزه با استکبار عنوان و تصریح کرد: کسانی که در این راه کشته می شوند هیچگاه مرده محسوب نخواهند شد.

در بخش دیگری از این همایش آیت الله اعرافی جهاد و شهادت در منطق اسلام را دارای منطقی روح بخش دانست و بر پیگیری بیانیه گام دوم رهبر انقلاب از سوی حوزه های علمیه تأکید کرد.

در ادامه یاسر عبدالزهرا رایزن فرهنگی عراق در ایران با اشاره نقش ویژه علما و روحانیت در پیشبرد محور مقاومت در منطقه تأکید کرد که اگر فتوای آیت الله سیستانی نبود کشور عراق از دست می رفت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با تأکید بر این که حوزه و روحانیت در شکل گیری و تداوم انقلاب و اسلام ناب علمدار بود، گفت: این نهاد مبارک خود را برای چهل ساله دوم انقلاب آماده می کند.

در این مراسم همچنین از خانواده های معظم شهدای روحانی مدافع حرم از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و جامعه المصطفی با اعطای لوح یادبود و مدرک تحصیلی افتخاری تجلیل به عمل آمد.

معصومه کریمی دختر شهید مدافع حرم سرور کریمی نیز با قرار گرفتن در پشت تریبون متنی عاشقانه با پدر شهیدش قرائت و تأکید کرد که همسران و دختران و مادران شهدای مدافع حرم تا پای جان پای ارزش های انقلاب می ایستند.

در بخشی از این همایش، پیکر یکی از شهدای گمنام در بین حاضران تشییع و در مقابل جایگاه قرار گرفت.

رونمایی از 24 مستند تلویزیونی از زندگی شهدای مدافع حرم، شش جلد کتاب زندگی نامه شهدای روحانی مدافع حرم و همین طور یک جلد کتاب شامل مجموعه مقالات 52 نفر از پژوهشگران حوزوی ارسال شده به دبیرخانه این همایش، از دیگر بخش های برنامه امروز بود.

گفتنی است، سخنران ویژه این مراسم حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان شده بود، اما وی به دلیل کسالت در این همایش حاضر نشد./1330/پ202/ج

ارسال نظرات