۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۹۸۴۱۲
عضو فرهنگستان علوم پزشکی مطرح کرد؛

کم‌کاری رسانه‌ها و صداوسیما در انعکاس همایش سلامت معنوی

کم‌کاری رسانه‌ها و صداوسیما در انعکاس همایش سلامت معنوی
عین‌اللهی گفت: کوچکترین کار در امور مالیاتی و مانند آن از رسانه‌ها منعکس می‌شود، اما جای تأسف است که همایشی با این آثار مثبت و مهم منعکس نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بهرام عین‌اللهی عضو فرهنگستان علوم پزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در دومین روز از ششمین "همایش ملی سلامت معنوی اسلامی" که امروز در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب روزها روی این بیانیه‌ که حقیقتا منشور دهه دوم انقلاب است، وقت گذاشته‌اند، بنابراین شایسته است که به صورت دقیق پیگیری و بررسی شود.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی با بیان این که یکی از نکات مهم در این بیانیه بحث جوان گرایی است، گفت: در نسل جوان باید اثرگذار باشیم و با مطالعه دقیق بیانیه گام دوم انقلاب، برای خود یک رویکرد جدیدی غیر از برنامه‌هایی که تاکنون وجود داشته است را انجام دهیم.

منابع غنی اسلامی و بی‌نیاز از الگوهای غربی

وی با تأکید بر این که تصور این که ما الگو نداریم و باید به دانشگاه‌های مطرح دنیا توجه کنیم که چه می‌گویند، تصور اشتباهی است، بیان کرد: دست ما از منابع غنی پر بوده و نیازی به الگو گیری از غرب نداریم.

عین‌اللهی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: این فرهنگی است که همه چیز را می‌تواند تحت تأثیر خود قرار دهد، در جامعه پزشکی به دلیل وضعیت شغلی باید نسبت به معنویت به عنوان یک ضرورت توجه شود، چراکه اگر معنویت در اعتقادات وجود نداشته باشد، این مردم و جامعه هستند که اثر سوء آن را می‌بینند.

وی ادامه داد: لازمه این امر توجه جامعه پزشکی به مفاهیم سلامت معنوی است، از سوی دیگر توجه به انتخاب اساتید و هیأت علمی امر مهمی در این زمینه است، اگر هیأت علمی و اساتیدی که استخدام می‌شوند دیندار نباشد، چه انتظاری از جامعه می‌توان داشت.

پژوهشگر عرصه سلامت معنوی با تأکید بر این که اثر جنگ نرم بیش از جنگ سخت است، گفت: در این جنگ عمدتا جوانان ما را مورد هدف قرار داده‌اند و به نظر حمله‌ای که امروز به جامعه پزشکی می‌شود، جزئی از این جنگ نرم است، چراکه یکی از دستاوردهای مهم کشور رشد علوم پزشکی است و اگر مردم به این جامعه اعتماد نداشته باشند، نقصی برای نظام محسوب می‌شود.

کم‌کاری رسانه‌ها و صداوسیما در انعکاس همایش سلامت معنوی

وی به کم‌کاری رسانه‌های و صداو سیما در انعکاس همایش سلامت‌ معنوی اشاره و تصریح کرد: کوچکترین کار در امور مالیاتی و مانند آن از صدا و سیما و رسانه‌ها منعکس می‌شود، اما جای تأسف است که سازمان‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای ما همگام با انقلاب اسلامی پیش نمی‌روند و همایشی با این آثار مثبت و مهم را منتشر و منعکس نمی‌کنند.

عین‌اللهی با بیان این که در جامعه پزشکی سرشار از الگوها، رزمندگان و شهدای هستیم، اظهار داشت: چیزی که نظام دنبال آن است ناکارآمد نشان دادن نظام و جامعه پزشکی ایران است و باید از تضعیف این جامعه خودداری شود.

استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به این که یکی از کارهای مهمی که در چند سال گذشته انجام شد، اردوهای راهیان نور اساتید و مشاهده آثار جبهه دفاع مقدس، برکات و فضاهای معنوی آن بوده است، تأکید کرد: بایستی بحث سلامت معنوی را در تمام سطوح از مدارس و دبیرستان‌ها گرفته تا سطح دانشجویان پیگیری کرد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5

/876/پ202/ب1

مهدی شاهی
ارسال نظرات