۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۹۸۸۸۴
رییس تبلیغات اسلامی کاشان مطرح کرد:

ضروت ترویج سبگ زندگی فاطمی در جامعه

ضروت ترویج سبگ زندگی فاطمی در جامعه
رییس تبلیغات کاشان بر ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز سبک و سیره فاطمی در جامعه اسلامی ایران کم رنگ شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی دوشنبه شب در مراسم ولادت فاطمه زهرا (س) که در حسینیه سید الشهدا دارالسیاده علوی کاشان برگزار شد با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر گفت: فاطمه زهرا (س) شخصیتی است که در حدیث لولاک لما خلقت الافلاک بیان شده است و برای بیان مقام و منزلت حضرت از بیان خدا و پیامبر و اهل بیت پیامبر فاطمه زهرا (س) را می‌توان شناخت.

وی با اشاره به مقام و جایگاه و منزلت فاطمه زهرا (س) افزود: فاطمه زهرا (س) علت خلقت پیامبراکرم (ص) و امیرمومنان (ع) است و اگر فاطمه نبود هیچ پیامبری و احمد و حیدری نبود.

حجت الاسلام حسینی مقام حضرت فاطمه زهرا (س) را از مقام امامان بالاتر و فراتر دانست و ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید، ما امامان حجت‌های خدا بر مردم هستیم و مادر ما فاطمه زهرا (س) بر ما حجت است و امام و امامان حجت‌های خدا بر مردم هستند وفاطمه زهرا (س) حجت خدا بر امامان هستند.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) شخصیتی است که نگاه خداوند به فاطمه زهرا (س) است و باب الحوائج واقعی است و اراده خدا وابسته به اراده فاطمه زهرا (س) است و حضرت حوریه بهشتی بود که به صورت انسان به دنیا آمد و رفت.

رییس تبلیغات اسلامی با تأکید بر شناخت از اهل بیت (ع) به ویژه از سوی جوانان، گفت: خداوند انسان را برای رسیدن به کمال به دنیا آورده است و راه رسیدن به کمال از طریق شناخت از اهل بیت (ع) وتوجه به زندگی فاطمه زهرا (س) و داشتن زندگی فاطمی است.

وی با تأکید برترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه ابراز کرد: فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی به شدت تضعیف شده است و فرهنگ غرب و تجملات و چشم و هم چشمی درحال جایگزینی فرهنگ فاطمی است.

رییس تبلیغات اسلامی کاشان گفت: چالش امروز جامعه اسلامی و جامعه تجملات و اسراف و حیف و میل نعمت‌های خداوند در مراسم‌های جشن و عزا است و این در حالی است که برخی دیگر با مشکلات زیاد اقتصادی روبرو هستند.

وی افزود: اگر امروز ما مدعی پیروی از فاطمه زهرا (س) هستیم در عمل باید با اخلاق و رفتار و گفتار خود نشان دهیم زندگی ما فاطمی است در غیر این صورت شعار فاطمی دادن هیچ دستاوردی برای انسان نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی در ادامه بر ازدواج‌های آسان و فاطمی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: جهیزیه ساده و ساده زیستی و الگو برداری از زندگی فاطمه زهرا (س) برای جامعه امروز می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی ازدواج جوانان را بردارد.

وی افزایش سن ازدواج در جامعه را دستاورد فرهنگ غرب و بی توجهی به زندگی فاطمی و فرهنگ فاطمی در جامعه دانست و اظهار داشت: سبک و سیره فاطمی بهترین الگو برای بانوان مسلمان است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با تأکید بر تأسی از اهل بیت (ع) گفت: زندگی اهل بیت (ع) و ائمه معصومین (س) بهترین الگو برای زندگی مسلمانان و سعادت‌مند شدن است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات