۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۹۹۳۱۷
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت:

عملکرد ضعیف مدیران اقتصادی نشانه دوری از مدیریت اسلامی است

عملکرد ضعیف مدیران اقتصادی نشانه دوری از مدیریت اسلامی است
خراسانی گفت: مدیران اقتصادی نتوانسته‌اند عملکرد مناسبی داشته باشد و زمینه اجرای روش‌های مورد نیاز در حوزه مدیریت اسلامی را فراهم نکرده اند.

محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مدیریت اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در این زمینه به صورت جدی و قوی ورود نکرده‌ایم.

تربیت مدیران متعهد و متخصص، نیاز امروز نظام اسلامی

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تأکید کرد: یکی از کارهای ضروری برای انجام در طول عمر 40 ساله نظام اسلامی، تربیت نیروهای خوش ذوق، خلاق، مدیر، متخصص و متعهد بوده است.

یکی از کارهای ضروری برای انجام در طول عمر 40 ساله نظام اسلامی، تربیت نیروهای خوش ذوق، خلاق، مدیر، متخصص و متعهد بوده است.

وی ادامه داد: وجود نیروهای متدین و متعهد با ملاک‌های تخصصی لازم است تا در زمان حال با مشکلات گسترده در این زمینه مواجه نشویم یا مدیری نداشته باشیم که از این شاخصه‌های برخوردار نباشند، از این رو حتما نیازمند کار، برنامه‌ریزی و بازنگری جدی در روند فعالیت‌های مدیریت اسلامی هستیم.

عرصه دفاع مقدس، نمونه بارز مدیریت صحیح اسلامی

خراسانی مدیریت رزمندگان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی را نمونه بارز مدیریت اسلامی توصیف کرد و گفت: زمان دفاع مقدس، نمونه بسیاری بارزی از تربیت مدیران برجسته و کاربلد است، فرماندهانی که تمام قالب‌های کلاسیک را شکسته و موفقیت‌های بسیاری را کسب کردند.

وی افزود: اتفاقا هرنقطه‌ای از عرصه تسلیحات نظامی که موفقیتی کسب کرده‌ایم، از برکات همان پرورش مدیران در همان عرصه و زمان بوده است، اما در برخی بخش‌ها مانند اقتصاد و سیاست نیز نتوانسته‌ایم به صورت بایسته و شایسته و منطبق بر موازین اسلامی عمل کنیم.

اقتصاد ضعیف، نتیجه عملکرد نامناسب مدیران ضعیف اقتصادی

این پژوهشگر علوم اسلامی ادامه داد: مدیران اقتصادی نتوانسته‌اند عملکرد مناسبی داشته باشد، هرچند مسلمان هستند و زمینه اجرای روش‌های مورد نیاز در حوزه مدیریت اسلامی را فراهم نکرده‌اند.

وی با بیان این که ظرفیت مدیریت صحیح در دین اسلام وجود دارد، گفت: اکنون حکومت اسلامی شکل گرفته و پیشینه بسیار درخشانی در عصر پیامبر اسلام(ص) و حکومت حضرت امیر(ع) داشته و داعیه این را داریم که در زمان حضرت حجت(عج) حکومت جهانی اسلام شکل می‌گیرد و مهم این است که بتوانیم آن پیشینه را الان برجسته و این ظرفیت‌ها و داشته‌ها را فعال کرده و ترویج کنیم./876/ت302/س

خبرنگار: مهدی شاهی

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
مهدی شاهی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
راه نجات اقتصاد و معیشت ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
{ پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، نیروگاهها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، فولاد خراسان ، ، کلیه معادن سنگ آهن و .... } .... اینها به دولت بازگردد ، اقتصاد ایران نجات خواهد یافت . سود عمده اینها در حال حاضر به کانالهای ویژه و شرکتهای خاص میرسد که باید به مردم و دولت بازگردد چون با پول خزانه و هزینه کشور ساخته شده اند . ....
مشکل معیشت مردم ، صندوقهای بازنشستگی ، حقوق کارمندان و کارگران وتورم حل خواهد شد .
البته جسارت مجلس ، قوه قضاییه و دولت را میطلبد به علاوه درک و مطالبه عمومی مردم .
همزمان کلیه صندوقهای بازنشستگی ( نفت ، تامین اجتماعی ، صدا سیما ، فولاد ، نیروهای مسلح ، سپاه و .... ) ادغام شده و داراییهای ایشان تحت مدیریت و اختیار دولت و نظارت مجلس قرار گیرد و یکسان سازی حقوقهای بازنشستگان صورت پذیرد .
1
0
ثمری
Iran, Islamic Republic of
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
انتشار کلیپ صوتی در کنار متن خبر خلاقانه است.
0
0