۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۹۹۷۲۷
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم:

کمیته امداد گام های مؤثری برای برداشتن فقر برداشته است

کمیته امداد گام های مؤثری برای برداشتن فقر برداشته است
میرشکار با بیان این که به دلیل مشکلات اقتصادی درخواست های مددجویی افزایش داشته است، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای برداشتن فقر گام های مؤثری برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر میرشکار در نشست خبری مدیرکل و معاونین اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) که امروز در سالن جلسات این نهاد برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته امداد استان قم گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای برداشتن فقر گام های مؤثری برداشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی، کمیته امداد امام خمینی(ره) سال سختی را پشت سر گذاشته است و سال سختی را پیش رو دارد؛ در این مدت تمام تلاش ما بر این بوده که بتوانیم حداقل نیازهای نیازمندان را برطرف سازیم.

وی با بیان این که تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد استان قم بیش از 20 هزار خانوار است، گفت: در پنج ماه گذشته بیش از شش هزار خانواده به خانواده های تحت پوشش اضافه شده اند البته برخی افراد نیز با کمک موردی مشکلشان برطرف می شده است که این گونه نیز عمل کرده ایم.

میرشکار اضافه کرد: در سال گذشته بیش از دو هزار خانواده به واسطه اشتغال زایی از تحت پوشش خارج شده اند اما در سال جاری بازهم به آنها اضافه شده است؛ بیش از چهل هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که شامل سه هزار دانش آموز، 1880 یتیم،  بیش از 15 هزار زن سرپرست خانواده و 15 هزار نفر سالمند است.

وی خاظرنشان کرد: در سال 97 با وجود مشکلات اقتصادی، کمک های مردمی رشد داشته است که نسبت به سال گذشته بیست درصد و نسبت به برنامه های سال 97، 10 درصد رشد داشته ایم؛ 17 هزار نفر نیز در زمینه کمک به ایتام فعال هستند که هر یتیم در یازده ماه گذشته بیش از سه میلیون تومان دریافت کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان قم با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده، کمیته امداد استان قم گفت: برخورداری دو هزار و 500 نفر از خدمات رایگان درمان، توزیع 32 تن گوشت در سال 97، توزیع هزار و سیصد کالای ضروری، توزیع بیش از شصت هزار جفت کفش و بیست هزار دست لباس در میان خانوده ها، اعطای بن اطعام در ماه رمضان، برخورداری  هشتصد و 30 زوج از کمک هزینه ازدواج، خریداری 50 واحد مسکن که در پایان سال سی واحد دیگر اضافه می شود و ششصد مورد برای هزینه تعمیر مسکن خانوده ها تا سقف سه میلون تومان از جمله فعالیت های حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد استان قم است.

وی با بیان این که درخواست ها در سال 97 رشد داشته است، اظهار کرد: بیش از صد و 50 هزار فقره درخواست مددجویی در سیستم نظام جامع حمایتی امداد استان قم در طی یازده ماه ثبت شده است و بیش از پنجاه هزار نفر نیز حضوری به ادارات کمیته امداد استان قم مراجعه کرده اند.

میرشکار در ادامه به عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد استان قم اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی، ایجاد شغل برای هزار نفر بوده است که به شکر خدا فراتر از آن عمل شد و بیش از هزار نفر مشغول کار شده اند؛ البته باید از بانک ها در این زمینه تشکر کرد زیرا کمک های فراوانی نسبت به کمیته امداد داشته اند.

وی اضافه کرد: در سال 96 کل بودجه 106 میلیارد تومان هزینه مستقیم برای خانواده ها داشته ایم که از این منابع 44 میلیارد تومان مستمری منابع دولتی و 38 میلیارد تومان از منابع مردمی بوده است؛ هر مددجو در یازده ماه گذشته میانگین 2 میلیون 500 هزار تومان خدمت دریافت کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان قم با تصریح بر این که استان قم به عنوان پرچم دار تحول در کمیته امداد کشور مطرح شده است، اظهار کرد: انجام برخی فعالیت ها همانند برون سپاری مددکاری، برون سپاری خدمات مشاوره، برون سپاری کل فعالیت حوزه اشتغال نیازمندان، واگذاری بیمه مددجویان مورد حمایت به بیمه سلامت ایرانیان، طرح دوباره زندگی با هدف برگشت زنان مطلقه به زندگی، برگزاری طرح مددکاری اسلامی با بهره مندی از ظرفیت طلاب خواهر برای اولین بار در کشور موجب شده است کمیته امداد استان قم به عنوان پرچم دار تحول کمیته امداد در کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه در کمیته امداد به دنبال افزایش کیفیت خدمت هستیم، گفت: هر مقدار مراجعه حضوری بیشتر شود با موانع خدمت رسانی بیشتری روبه رو خواهیم شد بنابراین از روز آینده ده خدمت رسانی کمیته امداد در استان قم غیر حضوری می شود.

میرشکار بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) مسؤولیت رسیدگی به نیازمندان را به عهده دارد اما متأسفانه افراد نیازمند فراوانی هستند که ما از آنها آگاه نیستیم بنابراین به دنبال این هستیم که خدمات، مردمی شوند به گونه ای که بتوانیم از طریق معتمدین محل و مساجد خدماتی را به نیازمندان ارائه دهیم که برای نخستین بار در کشور مجمع مدیران خیر اندیش مدارس راه اندازی شده است که مدارس برخوردار، معین مدارس پایین شهر خواهند شد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5

/1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات