۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۹۹۹۰۰
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

فقر و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست | مشکلات با تکیه بر بیگانگان حل نمی شود

فقر و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست | مشکلات با تکیه بر بیگانگان حل نمی شود
تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که جریان پیشرفت کشور فقر را بر نمی تابد، گفت: هر کس گره گشایی از کشور را با اتکا به دیگران ممکن می داند، سخت در اشتباه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در آیین رونمایی از الگوی محرومیت زدایی همراه با مراسم اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان مناطق مرزی که امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک به زوج های جوان در این مراسم، گفت: امید که سبک زندگی فاطمی و رضوی برای شما و آینده شما رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که این برنامه با کمک نهادهای مختلف اجرا شده است، افزود: حرکت امروز جلوه ای از همکاری و همیاری نهادهای مختلف در محرومیت زدایی است که نتیجه این هماهنگی و هم افزایی موجب محرومیت زدایی از کشور خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دستیابی به تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب که رهبری ابعاد آن را ترسیم کرده است، اظهار کرد: در پرتو آموخته هایی از امام رضا(ع)،  استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی تمدنی را رقم بزنیم که در آن ظلم، بی اخلاقی و دوری از معنویت نباشد و انسان بتواند از شکوفایی استعدادها، کرامت انسانی، اخلاق، معنویت و عدالت اجتماعی در جامعه ای که نوید داده شده است، بهره مند شود.

وی با بیان این که به اعتراف دشمنان در هر عرصه برتری با جبهه اسلامی است، ابراز کرد: جوانان ما در هشت سال جنگ‌ تحمیلی دشمن را ذلیل کرده و شکست دادند همچنین مردم در برابر همه تهدیدها و توطئه های دشمن ایستادند و امروز بانشاط، مقتدرانه و با عزت خودنمایی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: به رغم همه مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد کرد اما جامعه ما در حال طی کردن قله تعالی است، امروز جامعه اسلامی را به برکت امام رضا(ع)، جامعه ای بالنده و تمدن ساز می دانیم در حالی که قدرت آمریکا در حال افول و نشانه های افول آمریکا و اروپا روشن است.

تولیت آستان قدس رضوی گره گشایی از مشکلات را با تکیه به جوانان ممکن دانست و گفت: گره گشایی از مشکلات در دستان جوانان ما است که با اتکا به خدا و ظرفیت مادی و معنوی کشور این مشکلات را پشت سر بگذاریم و هرکس اعتماد به نفس ندارد و گره گشایی از کشور را با اتکا به دیگران ممکن می داند، سخت در اشتباه است.

وی با بیان این که زیبنده نظام اسلامی فقر و فساد نیست، ابراز کرد: جریان پیشرفت کشور  فقر را بر نمی تابد، جامعه با این منابع و نیروی جوان و کارآمد از مشکلات عبور خواهد کرد و سخن از جامعه بدون محرومیت و بدون گرسنه سخنی گزاف نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در  پرتو امام رضا جریان خدمت، خادم و مخدوم رقم خورد تا همه خود را برای خدا وقف دیگران کنند همچنین ابتدا معاونت مستضعفین در این آستان مقدس ایجاد شد اما همه حوزه آستان قدس باید محرومیت زدایی در دستورشان قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان خاطرنشان کرد: امید این جریان محرمیت زدایی در دستور کار همه قرار گیرد و دور نمی بینیم که همه مردم‌ شهر و روستا بتوانند از مواهب الهی بهره مند شوند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات