۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۹۹۹۷۸
با مشارکت جامعةالمصطفی صورت گرفت؛

ارائه ۲۳۰ مقاله به کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی

ارائه ۲۳۰ مقاله به کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی
دبیر علمی نخستین کنفرانس تربیت دینی در ادیان ابراهیمی گفت: ۲۳۰مقاله به کنفرانس بین‌المللی «تربیت دینی در ادیان ابراهیمی» فرستاده شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، «مرتضی رجوعی» در افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی «تربیت دینی در ادیان ابراهیمی»، که با حضور شماری از مسئولان آستان قدس رضوی(ع)، اندیشمندان و پژوهشگران برجسته دینی در داخل و خارج کشور، در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه این کنفرانس در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) تشکیل و مقالات متعددی از کشورهایی همچون عراق، لبنان، هند و فرانسه به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد؛ از این رو، نظرات مختلفی در حوزه‌های گوناگون درباره تربیت دینی دریافت کردیم.

وی اظهار کرد: پانزده عضو هیأت علمی دانشگاهی در جلسات مختلف، به بررسی 230 مقاله فرستاده‌شده به دبیرخانه این کنفرانس پرداختند که 150 مقاله به صورت منتخب و چکیده مجله انتخاب شده و به چاپ رسیده است.

آقای رجوعی یکی از ویژگی‌های این کنفرانس را مشارکت فعال 25 نهاد معتبر علمی- دانشگاهی در داخل و همکاری هشت مرکز علمی و بین‌المللی دانست و گفت: دانشگاه‌ امام رضا(ع)، علوم اسلامی رضوی(ع) و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(ع)، از نهادهای همکار داخل کشور و جامعه‌المصطفی، حوزه‌های علمیه سراسر کشور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، وزارت آموزش و پرورش و... از مشارکت‌کنندگان این همایش هستند.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه افزود: پنج پیش‌نشست برای این همایش برگزار شد که آبان‌ماه سال جاری در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، آذرماه در لبنان، دی‌ماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی(ع) و پیش‌نشست بعدی در بهمن‌ماه در هندوستان برگزار شد.

وی مقالاتی را که در قالب مطالعات نظری و تجربی به دبیرخانه این کنفرانس فرستاده شده است، نتیجه مطالعات علمی و تجربی دانست و گفت: ارائه مقالات برتر دینی در برخی از مدارس و نهادها و دریافت مقالات از فرانسه، عراق، هند، مالزی و لبنان را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این کنفرانس ذکر کرد.

این کنفرانس بین‌المللی در دو روز، برگزار که در هشت نشست تخصصی، پنج تجربه ارائه شد. همچنین هشت سخنرانی کوتاه از شخصیت‌هایی که دارای تجربه در حوزه تعلیم و تربیت دینی بودند، از دیگر برنامه‌های تدارک‌ دیده‌ شده این رویداد بزرگ به شمار می‌رفت./829/د102/ب1

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات