۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۰۰۵۳۰
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور تبلیغ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور تبلیغ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور تبلیغ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های ۸ سال دفاع مقدس و تبیین ابعاد آن است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حبیب شهسواری در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی که با حضور استاندار و اعضای این شورا برگزار شد، با اشاره به طرح کرامت با هدف ساماندهی مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در شهرها اظهار کرد: سپاه شهدا با بسیج امکانات و منابع اعتباری طرح‌های عمرانی را به صورت مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی در استان در دستور کار خود قرار داد که اکنون اکثر آنها آماده بهره‌برداری هستند.

وی با بیان اینکه 50 درصد اعتبار مورد نیاز این طرح از اعتبارات دولتی باید تامین شود، افزود: در سال نخست اجرای این طرح 11 پروژه در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد و میاندوآب مشخص شد که به سبب تامین نشدن سهم اعتباری دستگاه‌های اجرایی و بدقولی مسؤولان به مصوبات جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری مرتبط با این پروژه‌ها، سپاه شهدا مجبور شد 100 درصد اجرای این پروژه‌ها را برعهده بگیرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به تخصیص منابع مالی ازسوی فرمانداران برای راهیان نور نیز خاطرنشان کرد: با کمک‌های استاندار آذربایجان‌غربی و رییس سازمان برنامه و بودجه استان و تخصیص منابع مالی برای اعزام کاروان‌های راهیان نور، فرمانداران شهرستان‌های استان برای اعزام کاروان‌های راهیان نور هزینه نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور تبلیغ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و تبیین ابعاد دفاع مقدس، حماسه‌های شهدا و تشریح مناطق عملیاتی برای نسل‌های جوان است که خوشبختانه مسؤولان استانی همکاری‌های خوبی در خصوص اعزام کاروان‌های راهیان نور دارند.

شهسواری در خصوص برگزاری یادواره شهیدحمید باکری سید شهیدان استان در روزهای پایانی سال نیز گفت: مسؤولان استانی برای بزرگ‌داشت مقام شهدا اهتمام بیشتری داشته باشند و در روزهای پایانی سال در یادواره شهیدحمید باکری در روز چهارشنبه 22 اسفند ماه همزمان با روز شهدا در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه حضور یابند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات