۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۰۱۰۹۷
همزمان با شب ولادت امام جواد برگزار می شود؛

اجتماع عظیم جوادیون در عرصه میدان شهدا مشهد

اجتماع عظیم جوادیون در عرصه میدان شهدا مشهد
مسؤول ستاد مردمی ویژه برنامه‌های ولادت امام جواد(ع) از برگزاری ویژه برنامه های ولادت امام جواد(ع) در عرصه میدان شهدا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی رجب پور، مسؤول ستاد مردمی ویژه برنامه‌های ولادت امام جواد(ع)، امروز در نشست خبری به تبیین ویژه برنامه های ولادت این امام همام پرداخت.

وی با اشاره به این سخن امام رضا(ع) که می فرماید:«مولود جواد الائمه با برکت ترین مولود جهان اسلام است.»، اظهار کرد: ستاد مردمی جوادالائمه از پنج سال قبل شکل گرفته است و تلاش می کنیم تا در شب ولادت امام جواد(ع) الگوی شادی اسلامی را در شادی اهل بیت(ع) ارائه دهیم.

رجب پور ابراز کرد: برگزاری جشن ولادت امام جواد(ع) بهانه‌ای برای گردهم آمدن خانواده‌ها است و با حضور پدران و پسران، جشن پدران و پسران را برگزار خواهیم کرد.

مسؤول ستاد مردمی ویژه برنامه‌های ولادت امام جواد(ع) با اشاره به اجتماع عظیم جوادیون در شب ولادت امام جواد(ع) در عرصه میدان شهدا، گفت: در شب ولادت امام جواد(ع) و همزمان با نماز مغرب و عشاء، اجتماع عظیم جوادیون در عرصه میدان شهدا برگزار می شود و زائران و مجاوران با در دست داشتن گل به حرم مطهر رضوی مشرف شده و به محضر امام رئوف تبریک و تهنیت عرض می کنند.

وی افزود: برای حضور اقشار مختلف در این جشن بزرگ، 60 دستگاه اتوبوس برای انتقال خانواده های حاشیه شهر به عرصه میدان شهدا تدارک دیده شده است همچنین کاروان دوچرخه سوارن مسافت مسجد جواد الائمه در آزاد شهر تا عرصه میدان شهدا را می پیمایند.

رجب پور به جشنواره طبخ کیک اشاره و ابراز کرد: خانواده ها می توانند با طبخ کیک در این جشنواره شرکت کنند و کیک های خود را از ساعت 5 تا 8 شب ولادت امام جواد(ع) تحویل خواهران موسسه جوادالائمه مستقر در عرصه میدان شهدا دهند و در روز بعد این کیک ها با بسته های مواد غذایی بین خانواده های نیازمند حاشیه شهر توزیع می شود.

مسؤول ستاد مردمی ویژه برنامه‌های ولادت امام جواد(ع)  گفت: نور افشانی، سخنرانی، مدیحه سرایی، ماشین نویسی با نام امام جواد(ع)، ایستگاه صلواتی و پذیرایی شیرینی و شربت از جمله برنامه‌های این مراسم خواهد بود همچنین جشن ازدواج ۴۰ زوج محروم همزمان در کرمان برگزار می‌شود که این زوج ها ۳ روز میهمان ما در مشهد خواهند بود.

وی با اشاره به ملی شدن طرح «سلام بر امام» در شب ولادت امام جواد(ع)، گفت: همه مساجد مشهد به این طرح که چهارشنبه ها زیارت امین الله در مساجد قرائت می شود، پیوستند و در شب ولادت حضرت با هماهنگی با اداره اوقاف کشور در همه بقاع متبرکه سراسر کشور طرح سلام بر امام در هنگام سال تحویل اجرا می شود.

رجب پور همچنین از دیدار اعضای کانون جواد الائمه(ع) با آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در روز میلاد امام جواد(ع) خبر داد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات