۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۱۱۹۴
مروارید خبر داد؛

برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌ نویسی اقتباسی با عنوان «گام دوم»

برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌ نویسی اقتباسی با عنوان «گام دوم»
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌ نویسی اقتباسی با عنوان «گام دوم» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری اولین جشنواره ملی نمایشنامه‌ نویسی اقتباسی با عنوان «گام دوم» خبر داد.

مروارید افزود: این اداره کل به عنوان مرجعیت سیاست‌گذاری فرهنگی در استان با همکاری نهادهای مختلف از جمله موسسه مرکز آفرینش‌های آستان قدس رضوی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی، خانه هنرمندان مشهد و با نگاه به جوانان و خرد جمعی  اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است که تحقق بخش این بیانیه باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که آثار نمایشی در این فراخوان جشنواره، وضعیت جامعه کنونی را با توجه به بیانیه رهبری منعکس می کند، اظهار کرد: اگر کار هنری براساس نیاز جامعه تبیین شود، تأثیر هنری و فرهنگی را خواهد داشت.

وی با اشاره به محورهای این جشنواره، ابراز کرد: ادبیات پایداری و مقاومت، تاریخ نهضت ایرانی اسلامی، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ شهروندی، نظام سلطه و نظام آزادی‌بخش، دستاوردهای انقلاب، تاریخ اسلام و کودک و نوجوان از محورهای این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه بخش تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و تئاتر نوجوان برگزار می‌شود و نهضت نمایشنامه نویسی با این جشنواره آغاز می شود.

مروارید تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره از 23 اسفند تا 15 اردیبهشت فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و در 5 خرداد آثار برتر معرفی شده و نفرات برتر تا اول مرداد فرصت دارند تا طرح های خود را تکمیل کرده و ارسال کنند و در 22 مرداد آثار برتر نهایی معرفی می شوند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات