۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۰۱۱۹۷
آیت الله صافی گلپایگانی:

جلوی غارتگری از بیت المال گرفته شود | با خدمت اعتماد مردم را تقویت کنیم

جلوی غارتگری از بیت المال گرفته شود | با خدمت اعتماد مردم را تقویت کنیم
حضرت آیت الله صافی وجود غارتگری از بیت المال را در شأن نظام اسلامی ندانست و گفت: بایدقاطعانه زمینه این دزدی‌ها را از بین برد تا بیت المال محفوظ بماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد و َگزارشی از سفر رییس جمهور و هیأت همراه به عتبات عالیات و نیز برنامه‌های این وزارتخانه ارائه داد.

حضرت آیت الله صافی نیز با تقدیر و مسألت قبولی زیارت هیأت ایرانی، گفت: از اینکه هیأت جمهوری اسلامی به عراق سفر نمودند بسیار خوشحال شدم. الحمدلله سفر بسیار موفق و لازمی بود که در این شرایط و اوضاع باید انجام می‌گرفت. دیدارها و توافق‌هایی که بین دو کشور مهم عراق و ایران انجام شد، بسیار خوشحال‌کننده و مسرت‌بخش بود و ان‌شاء الله بیش از پیش ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم ارتباط نظام جمهوری اسلامی با جهان و کشورهای منطقه، افزود: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران، باید ارتباط با جهان بخصوص کشورهای منطقه با حفظ عزت و مصالح نظام باشد و امثال این سفرها ادامه پیدا کند تا با تدبیر و عقلانیت، بتوانیم به نفع عزت و پیشرفت اسلام و مردم عزیزمان گام برداریم.

این مرجع تقلید با اظهار تأسف از وضعیت تورم و گرانی‌ در کشور، بیان داشت: مردم ایران، متدین، صالح و بسیار شریف هستند که در این اوضاع و شرایط بد اقتصادی، برای خدا و به خاطر اسلام صبر می‌کنند. این اخلاق و بردباری مردم، وظیفه مسؤولان را بسیار سنگین می‌کند. تمام همّ و غمّ مسؤولان باید ادای وظیفه نسبت به این مردم شریف و بزرگوار باشد تا بتوانند اسباب رنج و زحمت آنها را برطرف و موجبات آسایش و رفاه ایشان را فراهم آورند.

وی بخش دیگری از بیانات خود را به اخلال‌های موجود در نظام اقتصادی اختصاص داد و با ابراز تأسف گفت: اخباری که انسان راجع به اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که در نظام اقتصادی کشور می‌شود را می‌شنود بسیار ناراحت‌کننده و تعجب‌آور است. این اختلاس‌ها اصلاً در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگوار ایران نیست و چرا سیستم اقتصادی و نظام بانکی ما باید طوری باشد که به راحتی بتوانند این‌طور پول بیت المال را ببرند و خودشان هم فرار کنند؟

این مرجع تقلید گفت: چرا بستر و زمینه اینگونه دزدی‌ها آماده و فراهم است؟ همین چیزهاست که اسباب ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود. ما مدّعی هستیم که نظام ما یک نظام پاک است و مسئولان ما صالح هستند، پس چرا چنین مواردی پیش می‌آید؟ باید هر چه سریع‌تر و قاطعانه زمینه این دزدی‌ها را از بین برد تا بیت المال محفوظ بماند و اعتماد مردم به نظام اقتصادی و قضائی برگردد.

حضرت آیت الله صافی گلپاگیانی در پایان، از دستاوردهای سفر رییس جمهور، مخصوصاً بحث رایگان‌شدن ویزای سفر که موجب خوشحالی مردم و دوستداران اهل بیت علیهم السلام شد، تقدیر و تشکر کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات