۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۰۱۲۰۳
آیت الله امامی کاشانی:

راه مقابله با هجمه حداکثری دشمن اقدام جهادی و تکیه بر توان داخلی است

راه مقابله با هجمه حداکثری دشمن اقدام جهادی و تکیه بر توان داخلی است
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر همت مسؤولان برای خدمت به مردم گفت: مسؤولان با کار و تلاش بیشتر، مدیریت و نظارت صحیح دربرابر فشار و تحریم حداکثری دشمنان بایستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت توجه به این بیانیه تأکید کرد و گفت: امت اسلام، ملت ایران و جوانان مخاطب این بیانیه هستند.

وی با بیان این که در بیانیه رهبری به معنویت و اخلاق تأکید ویژه ای شده است، ابراز کرد: همه آحاد جامعه به ویژه جوانان باید با جهاد و کوشش به این بیانیه عمل کرده و در چهل سال دوم انقلاب به عملیاتی کردن آن بپردازند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که معنویت و اخلاق در کتاب های اخلاقی ذکر شده است، افزود: یکی از مواردی که انسان را به این موضوع توجه می دهد سوره والعصر است که خداوند در آن به بندگان توصیه می کند تا از زمان و عمر به بهترین وجه برای رسیدن به معنویت و سعادت استفاده کنند.

آیت الله امامی کاشانی عمل صالح را از دیگر توصیه های ذکر شده در سوره والعصر دانست و گفت: یکی از مصادیق عمل صالح مواسات و کمک به نیازمندان است از این رو متمکنان به ویژه در این ایام آخر سال باید به مستمندان و نزدیکان خود کمک کنند.

وی تأکید کرد: عمل صالح تنها انجام نماز و روزه بی جان نیست بلکه کمک به مستمندان و نیازمندان که در اسلام و آیات و روایات به آن بسیار توصیه شده است، جان عبادت هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با قدردانی از حضور پرشور مردم در 22 بهمن، این حضور با بصیرت را سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان ذکر کرد و افزود: دشمن تبلیغات فراوانی علیه نظام اسلامی صورت داد و این حضور همه آن نقشه ها و توطئه ها را از خنثی کرد.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که 22 بهمن هدیه ای از سوی امام راحل و شهدا است، اظهار داشت: این روز بزرگ جلوه ای از جلوات پیامبر(ص) و حضرت مهدی(عج) است که این نورها مردم را به خیابان ها کشاند و دشمنان به خاطر ظلمتی که دارند کور هستند و این نور را نمی بینند.

وی خاسران واقعی را دشمنان نظام اسلامی خواند و گفت: دشمنان اسلام زیانکاران واقعی هستند و امروز آمریکا با تمام قدرتی که از خود نشان می دهد مبهوت و مغلوب جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: نظام اسلامی امروز گلوی ترامپ را گرفته و این مسأله را دنیا قبول کرده که جمهوری اسلامی ایران آمریکا را در عراق و سوریه شکست داده است.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار فرمودند دشمن از قدرت حداکثری خود علیه ایران استفاده می کند و ما هم باید از تمام قدرت خود استفاده کرده و در برابر آنها بایستیم.

وی با استناد به آیات قرآن امکانات حداکثری مسلمانان برای مواجهه با مستکبران را مورد شمارش قرار داد و گفت: باور به خدا، باور به اسلام، باور به ملت، باور به شهدا، عمل صالح و مواسات با برادران از جمله این موارد است و همه مردم و دستگاه های اجرایی باید این امور را وظیفه خود بدانند.

امام جمعه موقت تهران راه حل مشکلات اقتصادی را توجه به درون دانست و ابراز کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید به نیرو و توان داخلی اهمیت داد و به این وسیله مشکلات را حل کرد.

آیت الله امامی کاشانی بر ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی، محتکران و گران فروشان تأکید کرد و افزود: این افراد باید بدانند بالاخره خدای متعال آنها را به سزای اعمالشان می رساند و این کارها چیزی جز نابودی برای خود، خانواده و نسلشان به همراه ندارد.

وی مسؤولان و مدیران را به وجدان کاری، مدیریت و نظارت توصیه کرد و گفت: وقتی دشمن با استفاده از امکانات حداکثری خود به کشور فشار می آورد و تحریم می کند مدیران ما نیز باید با کار و تلاش بیشتر، مدیریت صحیح و نظارت اقدامات مؤثری برای بهبود وضعیت کشور انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران تواصی به حق و صبر و استقامت در برابر مشکلات را از دیگر توصیه های دینی به مسلمانان ذکر کرد و اظهار داشت: نباید در برابر مفاسد اقتصادی و کم کاری ها بی توجه باشیم و بگوییم ربطی به ما ندارد.

آیت الله امامی کاشانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نماز جمعه، خاطرنشان کرد: در حادثه نماز جمعه 24 اسفند 1363 که اقدام مشترک منافقین و صدام بود 14 نفر شهید و 88 نفر مجروح شدند، اما رهبر انقلاب که خطیب نماز جمعه بودند با صلابت و اقتدار خطبه ها را ادامه داده و نماز را اقامه کردند.

وی جایگاه والای نماز جمعه را مورد توجه قرار داد و با بیان این که دشمن همیشه و در همه جا درپی تضعیف این پایگاه مهم مردمی است، گفت: باید به نماز جمعه اهمیت داد چون مکانی برای فکر، توجه دادن به مسائل اجتماعی، سیاسی و وحدت کلمه است؛ امروز نیز دشمنان تضعیف نماز جمعه را در دستور کار دارند و با حمله به دو مسجد در نیوزلند مردم بیگناه را شهید و مجروح کردند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات