۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۰۱۲۰۶

مهمترین اخبار اقتصادی جمعه ۲۴ اسفند ۹۷ | قیمت جهانی طلا و دلار

مهمترین اخبار اقتصادی جمعه ۲۴ اسفند ۹۷ | قیمت جهانی طلا و دلار
توزیع تدریجی میوه‌های تنظیم بازاری شب عید از امروز در سطح کشور آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی جمعه ۲۴ اسفند ماه ۹۷ به شرح ذیل است:

کاهش قیمت دلار، قیمت طلا را بالا برد
 
در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی بالا گرفته است، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۳۰۳ دلار و ۳۰ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد حدود یک درصد کاهش یافته بود. در حال حاضر طلا در مسیر ثبت دومین رشد قیمت هفتگی متوالی قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۳۰۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی امروز با ۰.۲ درصد کاهش مواجه بود و در آستان ثبت بزرگترین افت هفتگی از اوایل ماه دسامبر تاکنون قرار گرفت.

آجای کدیا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ارزش دلار کاهش بافته و بلاتکلیفی سرنوشت برگزیت تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داده است. تا زمانی که طلا بتواند در سطح ۱۲۹۰ دلار باقی بماند، می‌تواند تا سطح ۱۳۱۰ دلار نیز بالا برود.»

وی افزود، تا زمانی که تکلیف برگزیت مشخص نشود قیمت فلز زرد تقویت خواهد شد.

پارلمان انگلیس روز پنجشنبه رای به تعویق زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا داد و زمینه را برای تلاش مجدد نخست وزیر انگلیس جهت جلب نظر مساعد پارلمان با توافق مورد نظر خود را فراهم ساخت.
_________________________

صادرات نفت ایران به ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه رسید
 
اوپک در جدیدترین گزارش ماهیانه خود اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه فوریه ۲۰۱۹ با ۱۲ هزار بشکه افزایش در روز نسبت به ماه قبل از آن به ۲ میلیون و ۷۴۳ هزار بشکه در روز رسیده است.

این در حالی است که میزان کل تولید نفت اوپک در ماه فوریه با ۲۲۱ هزار بشکه کاهش به ۳۰ میلیون و ۵۴۹ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

بنا بر اعلام اوپک، تولید نفت ایران در ماه ژانویه نیز نسبت به ماه قبل از آن ۷ هزار بشکه در روز افزایش یافته بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام سنگین ایران در فوریه با ۵.۱ دلار افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۶۱ دلار و ۳۹ سنت رسید.

قیمت متوسط سبد نفتی اوپک نیز در ماه فوریه با افزایش ۵ دلاری نسبت به ماه قبل از آن به ۶۳ دلار و ۸۳ سنت رسید.

در همین حال بر اساس گزارش‌ها واردات ماهانه نفت کره جنوبی از ایران در ماه فوریه، ۴ برابر شد.
_________________________

شفافیت، قلب مبارزه با فساد است
 
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز جمعه در هفدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران لرستان که درمحل اداره کل بهزیستی استان برگزار شد، اظهارداشت: بی توجهی به موضوع سلامت اداری و فساد سهم مهلکی در اداره کشور است و این مهم در هر سطحی که قرار داشته باشد نوعی خیانت محسوب می‌شود وهیچ کسی نباید به روی فساد چشم پوشی کند.
 
وی با تاکید بر اینکه هر مدیری باید با فساد اداری در هر میزان و درجه‌ای با جدیت برخورد کند، افزود: نباید چهره نظام اداری کشور بخاطر نیاز‌های شخصی خدشه دار شود.
 
شریعتمداری بیان کرد: ارزیابی مدیران در این خصوص صورت می‌گیرد و چنانچه مدیری در این بخش بی تفاوت باشد عزل می‌شود.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: باید همه چیز با مردم در میان گذاشته شود و هرگونه پرداختی که درهر دستگاهی انجام شد باید بصورت روشن و شفاف گفته شود.
 
وی ادامه داد: مدیران باید در خدمت رسانی و کار وقت شناس باشند چرا که مدیریت امروز کشور نیازمند مدیریتی همانند دوران جنگ تحمیلی است.
 
شریعتمداری تاکید کرد: افراد نا امید و بی انگیزه نمی‌توانند در شرایط امروز کشور گزینه مناسب مدیریتی باشند باید عرصه برای جوانان با انگیزه و امیدوار به آینده فراهم شود.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه استانداران در هر منطقه می‌توانند سیطره کاملی در امور مرتبط با زیرمجموعه‌های وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشند گفت: استانداران از این نظر که از نزدیک با مسائل و مشکلات استان خود مواجه هستند بهتر می‌توانند اهداف مورد نظر را پیش ببرند.
 
شریعتمداری با اشاره به اینکه استان‌های لرستان، کرمانشاه و ایلام از نظر برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شباهت‌هایی با هم دارند، افزود: استانداران در این سه استان می‌توانند در حوزه مسائل اجتماعی مذاکرات منظمی داشته باشند.
 
وی اظهارداشت: استانداران در این سه استان می‌توانند سیاست‌های منطقه‌ای مشترکی بر مبنای کار‌های پژوهشی، تحقیقی و علمی را دنبال کنند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در لرستان میانگین افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی ۲ برابر میانگین کشوری است، بیان کرد: در کشور از هر یکهزار نفر ۵۹ نفر تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند که این آمار در لرستان بصورت ۹۰ نفر در هر هزار نفر است.
 
شریعتمداری اضافه کرد: با توجه به پایین بودن نرخ اشتغال، سطح دستمزد، میزان معلولیت‌ها و بیکاری در لرستان از استاندار درخواست می‌شود بصورت ویژه و جداگانه مسائل اجتماعی در استان را مورد توجه قرار دهد..
 
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز گذشته به لرستان سفر کرده است و در این سفر ۲ روزه خود طرح‌های مختلف اشتغال زایی و رفاهی را بازدید، کلنگ زنی و یا افتتاح کرده است.
_________________________

توزیع ۳۰ هزار تن مرغ منجمد از فردا با قیمت ۱۰۵۰۰ تومان
 
رضا کریمی، مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور امروز در حاشیه ترخیص ۵۰ هزار رأس گوسفند وارداتی که از طریق کشتی برای تنظیم بازار وارد کشور شده‌اند، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای کاهش قیمت مرغ از فردا ۳۰ هزار تن مرغ منجمد وارد بازار می‌شود.

مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مرغ منجمد به قیمت کیلویی ۱۰۵۰۰ تومان برای مصرف‌کننده در سراسر کشور عرضه می‌شود.

به گفته وی، عرضه مرغ تنظیم بازاری از دو روز پیش برای تنظیم بازار آغاز شده است.

وی گفت: ۳۰ هزار تن مرغ به دو منظور تأمین ذخایر استراتژیک و همچنین تنظیم قیمت برای مصرف‌کننده در بازار در سراسر کشور عرضه می‌شود.

به گفته کریمی، اولین کشتی حامل ۵۰ هزار رأس گوسفند زنده از کشور رومانی وارد چابهار شده از نیمه شب گذشته در حال تخلیه است.

وی گفت: برای تنظیم بازار گوشت قرمز در چند روز باقیمانده به سال جاری دو فروند کشتی دیگر هر کدام به ظرفیت ۲۰ هزار رأس گوسفند وارد کشور شده و برای توزیع در شهر‌های مختلف ارسال می‌شود.
_________________________
 
آغاز توزیع میوه شب عید از امروز

با بارگیری میوه که از امروز آغاز شده، ۸۰ تن سیب و پرتقال تنظیم بازاری با قیمت مصوب به تدریج تا یک ماه در مراکز میوه و تره بار کشور توزیع می‌شود.

در مجموع ۶ هزار مرکز میوه و تره بار در کشور و ۳۰۰ مرکز در استان تهران برای توزیع میوه‌ها در نظر گرفته شده است.

۱۰ هزار تن سیب و پرتقال نیز به صورت ذخیره در سردخانه‌ها برای جبران هر گونه کمبود در استان‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

قیمت این میوه‌ها در هر استان ۱۵ الی ۲۰ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود. /۳۰۳/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات