۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۰۱۲۰۷
آیت الله حسینی بوشهری:

به بهانه شادی حریم اسلامی را نشکنیم| مسؤولان از ظرفیت همسایگان غافل نشوند

به بهانه شادی حریم اسلامی را نشکنیم| مسؤولان از ظرفیت همسایگان غافل نشوند
امام جمعه قم با تأکید بر تقویت ارتباط کشور با همسایگان گفت: نمی توانیم نگاه خود را اروپا و غرب معطوف کرده و از همسایگان غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر استفاده از ظرفیت های معنوی ماه رجب گفت: ماه رجب نخستین کلاس بندگی است که انسان باید از آن بهره ببرد تا بتواند در کلاس شعبان و رمضان نیز موفق باشد.

وی ادامه داد: فرصت های خوبی در ماه رجب داریم و می توانیم از فیض روزه، مناجات، دعاها و زیارت ها بهره مند شوند، یکی از مسائلی که سال به سال بر شور و رونق آن در ایران و جهان افزوده می شود مسأله اعتکاف است و باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

امام جمعه قم با تبریک میلاد امام جواد(ع) اظهار داشت: حضرت در روایتی فرمودند که سه ویژگی معاشرت با مردم، همراهی مردم در شرایط سخت و تسلیم در برابر خداوند متعال و برخورداری از قلب سلیم سبب می شود که دوستی و محبت در جامعه گسترش و رواج پیدا کند.

وی با گرامیداشت 13 رجب سالروز میلاد امیرمؤمنان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود اگر همه جنگل ها قلم، دریاها مرکب، جن ها شمارشگر و انسان ها نگارشگر شوند نمی توانند فضائل علی بن ابی طالب(ع) را برشمرند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالگرد ارتحال یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی ابراز داشت: مرحوم حاج سید احمد آقا در زمان امام امین ایشان و کنار امام بود و بعد از ارتحال امام همراه رهبر انقلاب بود و ثابت کرد که سرباز فداکار انقلاب و رهبری است ولایتمداری خود را با مواضع و رفتارش به اثبات رساند.

وی با اشاره به روزهای پایانی اسفند و آغاز سال جدید عنوان کرد: ما یک سال را با همه فرازها و فرودها پشت سر گذاشته ایم که مقاومت ملت ایران در مقابل همه ابرقدرت ها و دشمنان ستودنی است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در سال جدید باید از فرصت ها استفاده کنیم و سعی داشته باشیم دیگران را در شادی خود شریک کنیم، نیازمندان در کشور هستند و مردم با وجود این که مشکل دارند و در تنگنا هستند اما بابر اعلام مسؤولان کمیته امداد کمک هایی که اخیرا جمع آوری شده به مراتب از گذشته بیشتر شده است چرا که مردم متدین بوده و هم نوعان خود را دوست دارند.

وی اضافه کرد: دشمن خیال می کند اگر تنگناها بیشتر شود مردم دیگر افراد جامعه را رها می کنند اما مردم در سخت ترین شرایط به سراغ نیازمندان می روند و اجازه نمی دهند که مستمندان جامعه احساس تنگ دستی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که فرودین و سال نو زمینه تقویت ارتباطات، صله رحم و دیدار با آشنایان است، گفت: ولنگاری در جامعه اسلامی معنا ندارد و نباید به بهانه عید، شادی و خوش بودن مرزها و حریم اسلامی را بشکنند و ما بی تفاوت باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب افزود: این بیانیه منشور حرکت انقلاب است که باید مبنای برنامه ریزی ها باشد، بیانیه گام دوم نشان دهنده تجربه گرانسنگ رهبر انقلاب و تبیین نوآورانه و خلاق از گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی است و اولویت های کلیدی را در 7 فصل بیان کردند و جوانان محور اصلی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند این که به جوانان می پردازیم نمی خواهیم پیر زدایی کنیم بلکه نسل های گذشته باید تجربیات خود را منتقل کرده و زمینه را برای انتقال مسؤولیت به جوانان فراهم کنند.

وی با اشاره به پیام های بیانیه گام دوم انقلاب برای دوستان و دشمنان ادامه داد: پیام بیانیه گام دوم برای دشمنان این است با وجود این که می خواستند انقلاب را متوقف کنند، شکست خوردند و  40 سال گذشت و بیانیه گام دوم نقشه راه 40 سال آینده انقلاب است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: پیام بیانیه به دوستان این است که 40 سالگی انقلاب مرهون ایستادگی در صحنه انقلاب بوده و همچنان باید ثبات قدم داشته باشیم و هرجا به پیروزی رسیده ایم مددهای الهی همراه بوده است.

وی با اشاره به دیدار خبرگان ملت با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: موضوع اجلاس خبرگان بیانیه گام دوم انقبلاب و معیشت مردم بود، گرچه موضوع معیشت جزء مسؤولیت های خبرگان نیست اما تک تک اعضای خبرگان سختی ها و مشکلات مردم را لمس می کنند و از مشکلات مردم سخن می گویند، به همین دلیل وزیر اقتصاد به اجلاس خبرگان دعوت شد تا درباره مسائل اقتصادی توضیح دهد چرا که مجلس خبرگان رهبری دغدغه فساد، اختلاس و معیشت مردم را دارد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که در مواجهه با مشکلات و چالش ها باید موضع درست، فعال و ابتکاری داشته باشیم، مردم و مسؤولان باید مواضعی حساب شده داشته باشند و نسبت به موضوعات یک جانبه گرایی نداشته باشیم.

وی با اشاره به انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه، از خدمات آیت الله آملی لاریجانی تقدیر و اضافه کرد: امیدواریم آیت الله رئیسی در مسؤولیت خود موفق باشند؛ جوانگرایی،  مردمی بودن، انقلابی بودن، ضد فساد بودن و رفع اطاله دادرسی از مسائلی است که باید مورد دقت باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سفر رییس جمهور به عراق گفت: این سفر کمی با تأخیر انجام شد اما دنیا دید وقتی نماینده جمهوری اسلامی به عراق می رود چگونه استقبال می کنند و وقتی رییس جمهور آمریکا می خواهد به عراق برود شبانه و بدون سر و صدا حضور پیدا می کند و می گوید دلارهای فراوانی خرج کردیم اما مجبوریم شبانه برویم.

وی افزود: رییس جمهوری اسلامی ایران در روز روشن با استقبال گرم مسؤولان عراق مواجه می شود و مبادلات اقتصادی بسیار عالی در حد 20 میلیارد دلار برنامه ریزی شود، پیام سفر به عراق این است که باید ارتباط با همسایگان را تقویت کنیم تا در شرایط بحرانی و مشکل تحریم ها اثر نکند، ایران 15 همسایه در کنار خود دارد و نمی توانیم نگاه خود را اروپا و غرب معطوف کرده و از همسایگان غفلت کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات