۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۰۱۲۱۲
نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار شد؛

سیاستمداران اختلافات را کنار بگذارند

سیاستمداران اختلافات را کنار بگذارند
نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار کنار گذاشتن اختلافات شد و اظهار داشت که سیاستمداران باید از خواب غفلت بیدار شوند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، گفت: اختلافات سیاسی و دعوا بر سر پست و مقام ها موجب می شود که ثبات در کشور متزلزل شود و فرصت ها برای خدمت رسانی به مردم از دست برود.

وی با بیان اینکه اختلافات موجود در جامعه اعم از میان سیاستمداران و یا عشائر و ... بر سر مسائل مختلف نتیجه ای جز ناکامی برای کشور درپی ندارد، افزود: وقت آن رسیده است که سیاستمداران از خواب غفلت بیدار شوند و از گذشته درس عبرت بگیرند و به فکر مردم باشند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: در هنگامی که درگیری آغاز می شود دو طرف به هر وسیله ای برای غلبه و شکست مخاطب خود استفاده می کند و از آنجا که هر کدام از طرف های درگیر امکانات خاصی را دارند، نتیجه آن تضعیف جامعه می شود.

وی تاکید کرد که باید از کنار اختلافات عبور و مشکلات موجود در میان خانواده، کار و جامعه را با مصالحه حل و فصل کرد. سیاستمداران با ایثار به حل درگیری های جامعه بپردازند که اجر و پاداش آن در آخرت برای آنها محفوظ خواهد ماند.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی بر ضرورت دوری از خشونت تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم که عشائر کریم و هم‎وطنان به نظم امور خود و قضاوت صحیح بپردازند و از حل اختلافات با قدرت، خشونت و سلاح دوری کنند.

وی با بیان اینکه در اختلافات و مشکلات باید به شرع و قانون رجوع کرد، ادامه داد: عشائر باید بدانند که هیچ کسی در درگیری ها پیروز نیست و فقط فرصت خدمت به مردم را از دست می دهند./994/

ارسال نظرات