۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۰۱۲۴۱
حجت الاسلام کوهستانی:

استفاده حداکثری از پتانسیل نیروی جوان نیازمند اصلاح نظام تعلیم و تربیت است

استفاده حداکثری از پتانسیل نیروی جوان نیازمند اصلاح نظام تعلیم و تربیت است
استاد حوزه علمیه گفت: در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل نیروی جوان باید برای مسیر رشد آنان پایبند به برخی اصول تربیتی باشیم.

حجت الاسلام کوهستانی استاد حوزه علمیه و پژوهشگر علوم اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبیین بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب با اشاره به نقطه عطف این بیانیه خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب و توصیه معظم له در گام دوم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان داشتند یکی از مهم ترین فرازهای این بیانیه اشاره به استفاده از نیروی متعهد انقلابی جوان دارد.

موکدا تحت فرامین مقام معظم رهبری به استفاده از نیروی جوان اشاره شده است

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب نسبت به استفاده از نیروی جوان متعهد انقلابی بیان داشت: اخیرا تحت احکام، بیانیه و فرامین صادره از سوی مقام معظم رهبری، معظم له ضمن عمل به این بیانیه و استفاده از نیروی جوان در جایگاه های خطیر و مهم عقیده خود را به این مهم یادآور می شوند و تاکیدات موکدی به این مسؤولان در استفاده از نیروی جوان در بدنه آن اداره و مجموعه می کنند.

حجت الاسلام کوهستانی ضمن اشاره به انتساب اخیر مقام معظم رهبری و انتخاب آیت الله رییسی به عنوان ریاست قوه قضاییه تشریح کرد: اخیرا در حکم انتساب آیت الله رییسی به ریاست قوه قضاییه یکی از تاکیدات معظم له استفاده از نیروی جوان متعهد انقلابی در بدنه قوه قضاییه بود که به عنوان نمونه قابل طرح است.

برای بهره مندی از پتانسیل نیروی جوان باید در مسیر زندگی تحت نظارت و تربیت باشد

وی دارا بودن بدنه فرهنگی نهادها و ادارات را از نیروی جوان مرهون تربیت اساسی در دوره های مختلف زندگی عنوان کرد و گفت: در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل نیروی جوان باید برای مسیر رشد آنان پایبند به برخی اصول تربیتی باشیم و نوجوانی که در راهنمایی و جوانانی که در دبیرستان تحصیل می کنند را تحت نظر و نظارت داشته و در سیر تحصیل برخوردار از تربیت و اخلاق کنیم.

رسالت اصلی حوزه و روحانیت روشنگری در راستای تحقق آرمان های انقلاب است

پژوهشگر علوم اسلامی تاکید کرد: رسالت اساسی حوزه و روحانیت بهره برداری از فصل های مجمل بیانات مقام معظم رهبری و تفصیل و تفریع در آن مسائل و تبیین آنها برای جامعه است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: متاسفانه از نیروهای کارآمد در دهه پنجم انقلاب اسلامی آنچنان خبری نیست به دلیل اینکه در عرصه های تربیتی ضعف هایی بوده است که اثرات سوء خودش را در سیر رشد و تربیت جوانان گذاشته است و ما باید برای این مهم چاره اندیشی کنیم./811/ت302/ب1

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
حضور طلاب در مناطق سیل‌زده قوت قلبی برای مردم است.
0
0
tateme
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کمک رسانی طلاب و توزیع اقلام حوزه ارسالی به سیل زدگان تاثیر خوبی در شهرها داشته.
0
0