۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۰۱۴۵۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد؛

اعزام ۶۰ روحانی مبلغ به مساجد برگزار کننده اعتکاف

اعزام ۶۰ روحانی مبلغ به مساجد برگزار کننده اعتکاف
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: از اعزام ۶۰ روحانی مبلغ به مساجد برگزار کننده اعتکاف خبر داد و گفت: مبلغان در مراسم اعتکاف فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار دارند.
حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک میلاد امیرمومنان و سال جدید، گفت: تمامی مساجد برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف در کاشان ویژه برنامه مراسم تحویل سال نو و ویژه برنامه اعتکاف اولی‌ها را برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۸۷۳ نفر نفر در شهرستان کاشان متعکف شدند که از این تعداد یکهزار و ۸۴۱ خواهر و یکهزار و ۳۲ نفر برادر هستند، افزود: سال گذشته سه هزار و ۱۴۹ نفر در مراسم اعتکاف کاشان شرکت داشتند که امسال به دلیل همزمانی مراسم با تحویل سال جدید ۳۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گفته وی از ۲ هزار و ۸۷۳ نفر معتکف در شهرستان کاشان یکهزار و ۷۰۰ نفر اینترنتی اطلاعات خود را ثبت و نسبت به ثبت نام اقدام کردند و بقیه از طریق مراجعه حضوری به ستاد مرکزی اعتکاف اقدام به ثبت نام کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان همچنین از اعزام ۶۰ روحانی مبلغ به مساجد برگزار کننده اعتکاف در کاشان خبرداد و افزود: مبلغان در مراسم اعتکاف فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار خود دارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآور شد: مراسم اعتکاف امسال در کاشان با محوریت اعتکاف جوانان در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان، مسجد ام البنین ویژه دخترخانم‌های مجرد ۱۵ تا ۳۰ سال و مسجد شهدای کربلا بلوار امام رضا (ع) ویژه نوجوانان مقطع راهنمایی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی همچنین توزیع یکهزار دفترچه رایگان محاسبه اعمال، بیش از ۵۰۰ هزار ختم صلوات برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) و ۲۰۰ ختم قرآن، دعای کمیل، ادعیه و نماز قضا، نماز جعفر طیار، نماز سلمان، زیارت جامعه کبیره، دعای اعمال ام داود، تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته قرآنی و برگزاری یک شب احیا را از جمله برنامه‌های جنبی مراسم معنوی اعتکاف در کاشان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف در کاشان از ۲۹ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری در ۳۱ مسجد این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: مراسم اعتکاف در کاشان از سوی ستاد مرکزی اعتکاف و زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: مراسم اختتامیه اعتکاف در کاشان فردا جمعه دوم فروردین ماه ۹۸ بعد زا اعمال ام داود همراه با اهدای شاخه گل از سوی خانواده‌ها به معتکفین به ویژه جوانان و بدرقه معتکفین برگزار خواهد شد./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات