۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۰۱۴۶۱
کریمی قدوسی در گفت‌وگو با رسا:

مخاطب اصلی گلایه رهبر انقلاب هیأت رییسه مجلس است

مخاطب اصلی گلایه رهبر انقلاب هیأت رییسه مجلس است
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مخاطب اصلی سخنرانی اخیر رهبر انقلاب درباره انفعال مجلس در برابر آمریکا، هیأت رییسه مجلس است.
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب همواره به مقامات و مسؤولان کشوری توصیه می‌کنند که مواضع خود را در قبال دشمن به شفاف و پررنگ اعلام کنند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در حرم رضوی بیان داشتند "در سال گذشته ۲۲۶ طرح و برنامه از مجالس و هیأت حاکمه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تبیین و به تصویب رسیده است." شاهد بودیم رهبر انقلاب از مجلس شورای اسلامی سؤال کردند که نمایندگان ملت در برابر این اقدامات چه کاری را انجام داده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات خلافی که در سه سال اخیر از درون پارلمان شکل گرفته، ابراز داشت: در مجلس دهم تا به امروز بیش از ۲۲۶ اقدام، نطق ضد امنیت ملی، رفتار منافی وحدت ملی و حتی سخنرانی در حمایت از آمریکا از تریبون‌های مجلس دیده و شنیده شده است.

وی یادآور شد: به جز وحدتی که در مقابل طرح «داماتو» از بدنه مجلس شکل گرفت و وکلای ملت با تصویب هزار میلیارد تومان برای ارتقای توان موشکی در برابر آمریکا ایستادند، تا کنون شاهد اقدام جدی در برابر ایالات متحده آمریکا نبودیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار برخی از نمایندگان لیست امید، بیان داشت: برخی از اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی به صورت علنی اقدامات خلاف امنیت ملی انجام می‌دهند. این نمایندگان به صورت علنی از سران فتنه حمایت می‌کنند و به دیدار آن‌ها نیز می‌روند.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان در پارلمان سخنرانی‌هایی کرده‌اند که کاملا ضد امنیت ملی، نیرو‌های دفاعی و حتی سیاستهای کشور است. باعث تاسف است در برابر این دست از نطق‌ها چیزی جز سکوت از هیأت رییسه ندیده‌ایم.

کریمی قدوسی با اشاره به ورود مدعی العموم در مسأله نطق برخی از نمایندگان لیست امید، عنوان داشت: مدعی العموم برای سخنرانی‌های خارج از عرف و ضد منافع ملی از برخی نمایندگان لیست امید شکایت کرده است.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت تصریح کرد: بنده و بدنه مجلس باید شرمنده باشیم که رهبر انقلاب از یک تریبون عمومی از نمایندگان ملت گلایه می‌کنند که چرا در برابر آمریکا از خود انفعال نشان داده است.

وی بیان داشت: قطعا هیأت رییسه پارلمان مخاطب اصلی گلایه رهبر انقلاب هستند. بنده بار‌ها به هیأت رییسه مراجعه کرده‌ام و بابت نطق‌هایی که در حمایت از آمریکا و سران فتنه از مجلس بیان شده گلایه داشته‌ام، اما متأسفانه شخص از این دست سخنرانی‌ها ابراز بی اطلاعی می‌کنند.

کریمی قدوسی در پایان گفت: برخی از اعضای مهم هیأت رییسه در سه سال اخیر با سکوت در قبال برخی حامیان آمریکا و سران فتنه و همچنین انفعال در برابر طرح‌ها و اقدامات آمریکا کار را به جایی رسانده که رهبر انقلاب زبان به گلایه از مجلس شورای اسلامی باز کنند. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات