۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۰۱۴۷۵
آیت الله سعیدی:

تحقق "رونق تولید" مشکلات معیشتی را حل می کند| جوانان محور حرکت انقلاب هستند

تحقق
امام جمعه قم با بیان این که رونق تولید کشور را از بیگانگان بی نیاز می کند، گفت: وقتی به شعار رونق تولید عینیت بخشیده شود شاهد حل مشکلات معیشتی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نخستین نماز جمعه قم در سال 1398 که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) با جمیع ویژگی های برجسته خود الگویی برای همه افراد جامعه هستند.

وی افزود: حضرت زینب(س) تمام مراحل زندگی خود را به درستی پیمود و مدیریت کرد، امام سجاد(ع) درباره جایگاه علمی ایشان فرمود عالمه غیر معلمه هستند، حضرت عاشق عبادت و بندگی خدا بودند و حتی در شب سخت یازدهم عاشورا نیز نماز شب خود را ترک نکرد.

امام جمعه قم با بیان این که صبر، استقامت، ظلم ستیزی و شجاعت حضرت جریان کربلا را به یک مکتب جاوید و اثرگذار در تاریخ تبدیل کرد، اظهار داشت: حضرت زینب(س) قهرمان نهضت عاشورا هستند که الگویی برای تمام انسان ها محسوب می شوند.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن سال 98، به نامگذاری امسال به سال رونق تولید توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: شعار سال در چارچوب اصل 110 قانون اساسی و تعیین جهت گیری نظام اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب قابل تعیین و تفسیر است.

آیت الله سعیدی با بیان این که توجه دادن جامعه به موضوعی کلان به معنای تعیین نقشه کلی راه و ایجاد حساسیت نسبت به خط مشی نظام برای همگان در سال جدید است، ابراز داشت: تعیین شعار سال برای این که همه بدانند اولویت سال چیست.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به تحلیل شرایط موجود و بررسی های آسیب ها و نقاط قوت و درک فاصله و وضعیت امروز با اهداف و آرمان های نظام سعی می کنند نظر جامعه را نسبت به اولویت ها و مسائل ضروری نظام، کشور و مردم جلب کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب در رشد، سلامت و سرعت حرکت انقلاب به سوی اهداف و آرمان تأثیر زیادی دارد، ایشان بر خلاف تحلیل بیگانگان و دشمنان و خودباختگان داخلی که برای به زانو در آوردن ملت ایران به سیاه نمایی پرداختند در پیام نوروزی خود فرمودند که ملت ایران به معنای واقعی خود درخشیدند.

وی اضافه کرد: استدلال رهبر معظم انقلاب این است که دشمنان نقشه ها برای ملت ایران داشتند اما صلابت، بصیرت و همت جوانان نقشه ها را خنثی کرد و ملت ایران در برابر تحریم های اروپا و آمریکا در عرصه سیاسی و اقتصادی واکنشی محکم و مقتدرانه داشت، بر همین اساس رهبر انقلاب شعار سال 98 را رونق تولید نامگذاری کردند و 4 خروجی تحقق این شعار در صورتی که عملی شود را بیان فرمودند.

آیت الله سعیدی با بیان این که وقتی به شعار رونق تولید عینیت بخشیده شود شاهد حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خواهیم بود، گفت: رونق تولید کشور را از بیگانگان و دشمنان مستغنی می کند و مشکل اشتغال را برطرف خواهد کرد و مشکل ازش پول ملی را برطرف می کند.

وی افزود: شعار سال 98 ادامه شعارهای سال های قبل و مکمل آن ها است، اگر تولید راه بیفتد و رونق پیدا کند همه مشکلات اقتصادی حل خواهد شد، مردم در رونق تولید نقشی محوری دارند و دولت باید هموار کننده، انگیزه دهنده و پشتیبان موانع باشد.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان راهبردی روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جوار حرم مطهر رضوی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی راهبرد یک سال مردم و مسؤولان را بیان فرمودند، رهر انقلاب تأکید کردند که امسال سال فرصت ها است چرا که رشد انسان در همین تنگناها رقم می خورد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که وقتی دل از بیگانگان می کنیم و در تنگنا قرار می گیریم رشد ما افزایش پیدا می کند، ایشان درباره دولت های غربی و آمریکا فرمودند که رابطه ایران با غرب باید محتاطانه، زیرکانه و دقیق باشد و نمی توان از غربی ها انتظار کمک داشت بلکه باید از آن ها انتظار خیانت و از پشت خنجر زدن داشته باشیم، خیانتی که در غربی ها در زمینه برجام کردند بسیار آشکار و رسوا بود که حتی برخی که به غرب اعتماد داشتند و به لبخند آن ها دل بسته بودند اکنون به این نتیجه رسیدند که اعتماد به غرب درست نیست.

آیت الله سعیدی با اشاره به نقش جوانان در تاریخ ادوار انقلاب اسلامی ابراز داشت: هرچند که در ادوار مختلف هدایت های حضرت امام و رهبر انقلاب وجود داشت اما جوانان محور حرکت بودند، در همه ادوار انقلاب جوانان هزینه ها را  پرداختند که بقیه از آن بهره مند هستند و امروز همین جوانان مؤمن و متدین هزینه ها را بپردازند تا نسل های آینده بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: برای تحقق این امر شناخت ظرفیت ها، سرمایه ها و کیفیت بهره برداری از آن ها لازم است، همچمیم شناخت کمبود و آسیب ها و تلاش برای رفع موانع پیشرفت امری ضروری است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند آمریکا و غرب به این نتیجه رسیدند که اگر ملت ایران چیزی را اراده کند حتما به آن خواهد رسید و با اراده ملت ایران نمی توان مقابله کرد، بر این اساس دشمنان نقشه ها کشیدند که اجازه ندهند اراده ملت ایران شکل گیرد، میلیاردها پول خرج کردند تا در اعتقادات و باورهای دینی دختران و پسران رخنه کنند.

وی اضافه کرد: هجومی که دشمن به دین و اعتقادات دارد و شبهاتی که القا می کند برای این است که جامعه را به ابتذال و بی عفتی بکشاند، ترویج بی حجابی و بی عفتی و سهل انگاری در انجام امور دینی و فرائض به همین منظور است و جوانان باید مراقب باشند در این دام ها گرفتار نشوند و به مسائل فرعی و حاشیه ای نپردازند، جوانان باید وحدت خود را حفظ کرده و مرزهای خود را با دشمن پررنگ کنند و اجازه اختلاف ندهند.

محمد قمین
ارسال نظرات