۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۰۱۵۷۵
حجت الاسلام اروجی:

بیش از ۳۴ هزار نفر در ۳۵۵ مسجد استان اصفهان معتکف شدند

بیش از ۳۴ هزار نفر در ۳۵۵ مسجد استان اصفهان معتکف شدند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تبیین اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی مراسم اعتکاف، گفت: امسال بیش از ۳۴ هزار نفر در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی با بیان اینکه تعداد مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف در سطح استان از 409 مسجد در سال گذشته به 355 مسجد رسیده است، تعداد کل معتکفین را 34134 نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد 21369 نفر زن و 12765 نفر مرد را شامل می‌شود.

وی در همین راستا به درصد کاهش و افزایش معتکفین در شهرستانها و مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: تعداد کل معتکفین نسبت به سال قبل 22 درصد کاهش داشته است که البته این کاهش به دلایل مختلف از جمله همزمانی ایام‌البیض با تعطیلات و سفرهای نوروزی، نبود اطلاع رسانی و تبلیغ لازم در سطح ملی، عدم حمایت وبی توجهی نسبت به درخواست تامین ارزاق مورد نیاز مساجد به نرخ های مصوب و همچنين تجمیع مساجدِ کوچک و متمرکز نمودن اعتکاف در مساجد اصلی بوده است.

حجت الاسلام اروجی افزود: بیشترین آمار معتکفین به ترتیب مربوط به شهرستان اصفهان (شامل بخش مرکزی، کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه) با 14522 نفر در 75 مسجد می‌باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان یکی از اقدامات ستاد اعتکاف استان را راه اندازی سامانه جامع ثبت‌نام اعتکاف به نشانی akefin.com برشمرد و گفت: امسال نیز ثبت نام معتکفین به دو صورت حضور شخص در مسجد و اینترنتی انجام گرفت که البته استقبال چشمگیرِ بیش از سه برابری معتکفین از این سامانه را شاهد بودیم.

وی ضمن اشاره به ویژگیهای این سامانه تاکید کرد: همراهی دبیران اعتکاف شهرستانها و رابطان محترم مساجد در خصوص ثبت‌نام غیرحضوری معتکفین، برگزاری جلسات ستاد اعتکاف استان، شهرستان و دست اندرکاران مساجد را در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات بهتر به معتکفین و همچنین ثبت نام آسانتر آنان برای سالهای آتی، کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام اروجی همچنین با بیان اینکه قبل از آغاز آیین معنوی اعتکاف، پایگاه فرهنگی تبلیغی عاکفین با شناسه akefines@ با هدف ارائه محتوای فرهنگی،معنوی و اطلاع رسانی به معتکفین گرامی در کلیه پیام رسان‌ها راه اندازی شد، افزود: این کانال در طول سال به منظور تغذیه فکری و محتوایی و همچنین برقراری ارتباط مستمر با جامعه ایمانی معتکفین فعال خواهد بود.

وی در پایان از زحمات خالصانه‌ و شبانه‌روزی دست اندرکاران برگزاری اعتکاف در مساجد و اقدامات موثر روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها، کارشناسان فرهنگی، ایمه جماعات و خادمین مساجد و به ویژه از همراهی و مساعدت ائمه محترم جمعه و مسئولان استان، قدردانی کرد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات