۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۰۱۶۰۴
استاندار قم خبر داد؛

ورود بیش از ۶ میلیون مسافر به قم در ایام نوروز

ورود بیش از ۶ میلیون مسافر به قم در ایام نوروز
استاندار قم با بیان گزارشی از فعالیت‌ها برای ارائه تسهیلات به مسافران و زائران و برنامه ریزی‌ها برای پیگشیری از بحران، از ورود بیش از ۶ میلیون مسافر به قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهرام سرمست استاندار قم امروز در دیدار مراجع تقلید با تبریک سال جدید با اشاره به فعالیت های ستاد تسهیلات سفر زائران و مسافران نوروزی استانداری گفت: کمیته های 11 گانه ای مأمور شدند که در بخش های مختلف برنامه ریزی و فعالیت کنند.

وی افزود: ابتدا سیاست ما این بود که از گذشته به عنوان درس عبرت استفاده کنیم از این رو تجربه سال های گذشته را مرور کرده و نقاط ضعف و قوت را احصا کردیم، برنامه ریزی شد تا نقاط ضعف برطرف شده و نقاط قوت ادامه داده شود.

سرمست با بیان این که تمام کمیته ها ستاد تسهیلات بر همین مبنا برنامه ریزی کنند، اظهار داشت: درباره چهارشنبه آخر سال به خوبی مدیریت شد و بر اساس آمارها موفقیت خوبی حاصل شد، درباره  مراسم تحویل سال تأمین امنیت اماکن کتبرکه بسیار مهم بود که خوشبختانه به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در زمینه آمادگی برای بحران پیش بینی ها و پیشگیری های ما نسبت به سایر استان ها جلوتر بود و خوشبختانه بر اساس پیش بینی های هواشناسی قم به موقع وارد عمل شدیم و شورای هماهنگی مدیریت بحران به موقع تشکیل شد و هماهنگی لازم صورت گرفت.

استاندار قم با بیان این که بر اساس تجربیات سیل سال 88 قم و سیل استان های دیگر سعی کردیم که برنامه ریزی های لازم صورت گیرد، ابراز داشت: پیش بینی های لازم برای مواجهه با بحران در استان انجام شده است، میزان بارندگی اخیر 30 درصد بارندگی سالانه است.

وی عنوان کرد: بین 35 تا 60 میلیمتر بارندگی در سطح استان داشتیم، خوشبختانه با هماهنگی مسؤولان استان فعالیت های پیشگیرانه خوبی صورت گرفت، برای مقابله با بحران اخیر به همه مدیران استان آماده باش دادیم و مرخصی مدیران و مسؤولان را لغو کردیم.

سرمست خاطرنشان کرد: در تعطیلات بیش از میلیون و 500 خودرو وارد شهر قم شدند یعنی در چند روز اول عید حدود 6 میلیون نفر وارد قم شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش پیدا کرده است، امسال از ظرفیت بقاع متبرکه و مصلا نیز برای اسکان ها استفاده شده و نزدیک 520 هزار نفر در فضاهای مسقف اسکان داده شدند.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات در بحث مدیریت بحران، تخلیه قمرود بود تا افراد و خودروها خارج شود و شاهد ایجاد مشکلاتی نباشیم، برای پیشگیری از ایجاد مشکل از روز گذشته بر اساس تجربه قبلی تردد در مسیر رودخانه ممنوع اعلام شد؛ اولویت اول ما از نظر امنیت، تأمین امنیت حرم مطهر بود و تدابیری برای امنیت حرم و زائران در نظر گرفته شد و در کنار برنامه ریزی ها برای استان قم، کمک هایی در جهت همدردی سیل زدگان برای استان گلستان اعزام کردیم.

محمد قمین
ارسال نظرات