۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۰۱۶۳۳

تازه‌ترین اخبار بارندگی ایران| آغاز فعالیت بیمارستان صحرایی فوق‌تخصصی سپاه

تازه‌ترین اخبار بارندگی ایران| آغاز فعالیت بیمارستان صحرایی فوق‌تخصصی سپاه
بارش باران که از چند روز پیش در ۲۵ استان کشور آغاز شده، سبب آبگرفتگی و در برخی استان‌ها خسارات فراوان به منازل، مزارع و تاسیسات زیربنایی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی بارش سیل‌آسای چند روز پیش باران در دو استان گلستان و مازندران که منجر به آب‌گرفتگی شدید سطح شهر، منازل مسکونی، زمین کشاورزی و تاسیستات زیربنایی شد، بی‌توجهی به این موضوع و هشدارهای هواشناسی، روز گذشته در استان فارس سیل ناگهانی منجر به کشته شدن 18 نفر و مجرومیت 119 نفر ‌شد.

بر همین اساس، ستاد مدیریت بحران کشور شب گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و جهانگیری در این جلسه ‌با اشاره به گزارش‌های سازمان هواشناسی و پیش بینی های موجود درباره استمرار بارش ها طی چند روز آینده، از همه دستگاهها، استانداران، فرمانداران و مسئولین ذیربط خواست در حالت آماده باش کامل باشند و به طور 24 ساعته در محل کار خود حضور داشته باشند و تدابیر لازم را برای مواجهه با وقوع سیل و دیگر حوادث طبیعی بیاندیشند.

‌بیمارستان صحرایی فوق تخصصی سپاه در آق‎قلا فعال شد

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از استقرار بیمارستان صحرایی فوق تخصصی در آق‎قلا خبر داد و گفت: این بیمارستان صحرایی تا اطلاع ثانوی برای ارائه خدمات به مردم سیل‌‍زده فعال است.‌‌سردار محمد پاکپور ظهر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پس از وقوع سیل در گلستان نیاز مبرم به بیمارستان فوق تخصصی در استان و به ویژه شهرستان آق‌قلا احساس می‌شد.وی افزود: با احساس نیاز به درمان و استقرار بیمارستان سیار این ماموریت به مرکز بهداری شمال شرق داده شد و از روز دوشنبه مقدمات دایر شدن بیمارستان فوق تخصصی در آق‌قلا انجام شد.

اعلام یک روز عزای عمومی در استان فارس‌

در پی وقوع سیل اخیر در شهر شیراز و جان باختن جمعی از هموطنان عزیز از سوی استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی روز پنجشنبه مورخ 8 فروردین ماه عزای عمومی در استان فارس اعلام شد.

‌گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم سیل‌زده آ‌‌ق‌قلا

رئیس جمهور با حضور در روستای چن سبلی از توابع شهرستان آق قلا از این منطقه سیل زده بازدید و با مردم از نزدیک گفتگو کرد.‌‌حجت‌الاسلام والمسلمین ‌حسن روحانی ‌پس از ورود به استان گلستان عازم روستای چن سبلی در شهرستان آق قلا شد و از این منطقه که در اثر سیل و آبگرفتگی دچار خسارت شده بازدید کرد.رئیس جمهور در این بازدید با توضیح وزیر کشور و دیگر مسوولان ذیربط در جریان روند اقدامات در راستای امداد رسانی و اسکان موقت مردم و تلاش‌های انجام شده برای رفع مشکلات و جبران خسارت‌های ناشی از سیل در این منطقه قرار گرفت. ‌روحانی همچنین در فضایی صمیمی با مردم گفتگو و پس از اطلاع از مسائل و مشکلات آنان دستورات لازم را در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم در زمینه‌های گوناگون به مسئولان ارائه کرد.

کشف جسد سومین حادثه دیده واژگونی قایق در گمیشان‌

سرپرست فوریت‌های پزشکی استان گلستان گفت: جسد سومین حادثه دیده واژگونی قایق در گمیشان دقایقی پیش کشف شد.‌علیرضا کمال‌غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: جسد سومین حادثه دیده واژگونی قایق در گمیشان دقایقی پیش کشف شد و تاکنون جسد 3 نفر از جان‌باختگان این حادثه پیدا شده است.سرپرست فوریت‌های پزشکی استان گلستان گفت: عبدالعظیم نیانی نام سومین فرد فوت شده است و جستجو برای یافتن افراد گمشده دیگر همچنان ادامه دارد.

وضعیت گمیشان بحرانی شد؛ همه مسیرهای ارتباطی قطع است

فرماندار گمیشان گفت: شرایط این شهرستان شرایطی عادی نیست و ما در بحران هستیم و با توجه به شرایط، نیاز به توجه بیشتر ونگاه ویژه‌تر حتی در سطح ملی داریم.‌امیرشیر توماج ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با همه امکاناتی وتجهیزات شهرستان و استان و نیروهای نظامی به میدان آمده‌ایم ولی متاسفانه این امکانات پاسخگوی این حجم سیلاب نیست. وی با بیان اینکه همه مسیر ارتباطی شهرستان قطع است و جاده دسترسی به این شهرستان وجود ندارد، افزود: شرایط ما خیلی ویژه‌تر است هیچ راه ارتباطی نداریم و در تلاش هستیم جاده دسترسی مطمئن در شهرستان ایجاد کنیم.

رودخانه‌های استان بوشهر سیلابی ‌شد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با سیلابی شدن رودخانه دالکی 40 میلیون متر مکعب آب وارد این رودخانه، و رودخانه‌های کلل و حله در دشتستان و سد تنگ‌ارم دشتستان سرریز شد.‌ شاهپور رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به افزایش آب‌دهی رودخانه‌های استان بوشهر اظهار داشت: با جاری شدن سیلاب‌های استان فارس به سوی رودخانه‌های استان بوشهر،  آب‌دهی رودخانه دالکی به 800 متر مکعب در ثانیه رسید.‌

نشست زمین در قم/جاده قم ـ جعفریه ‌مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از مسدود شدن محور قم ـ جعفریه به علت نشست زمین خبر داد.‌ابوالفضل جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: به دلیل نشست زمین در محدوده قم-جعفریه، این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است.وی با بیان اینکه مسافرانی که قصد عزیمت به ساوه از استان قم را دارند، از جاده قدیم قم-ساوه و یا اتوبان سلفچگان-ساوه تردد کنند، افزود: در این محور در حال حاضر با انسداد مسیر مواجه هستیم و دلیل آن نشست زمین در اثر خالی شدن آب‌های زیرزمینی در آن منطقه است و در حال حاضر این محور مسدود است.

دلیل سیل شیراز اعلام شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در خصوص واقعه دروازه قرآن شیراز گفت: اتفاقی که در شیراز رخ داد سیلاب از منظر طغیان رودخانه نبود؛ بلکه به خاطر دست اندازی و مسدود کردن یکی از مسیل‌های قدیمی شهر شیراز بوده است.

سیلاب در قم جاری شد‌

حجم سیلاب در مسیر رودخانه قمرود از صبح امروز به بالاترین حد خود پس از بارش‌های دو روز گذشته رسیده است.‌‌ حجم سیلاب در مسیر رودخانه قمرود از صبح امروز به بالاترین حد خود پس از بارش‌های دو روز گذشته رسیده است.با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده کل مسیر رودخانه از دو روز پیش کاملاً تخلیه‌شده است و به نظر تا چند روز آینده هم بازگشایی نخواهد شد و به نظر می‌رسد خطری از بابت بروز و انتقال سیل به خیابان های شهر نباشد. سرریز شدن آب از سدهای کبار و سنجگان در کنار آب شدن برف‌های بالادست پردیسان و بخش کهک بر حجم سیلاب‌ها افزوده است.

رانش زمین در شهر کاج؛ دستور تخلیه منازل مسکونی صادر شد‌

فرماندار شهرستان اردل گفت: با توجه به رانش زمین در شهر کاج حکم تخلیه منازل مسکونی صادر شد‌.‌محمود کیانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: در پی بارش‌های اخیر امروز شاهد رانش زمین در شمال شهر کاج بودیم‌.وی افزود: رانش در این شهر تهدید و خطر جدی برای اهالی می‌باشد بنابراین حکم تخلیه منازل مسکونی صادر شد.فرماندار شهرستان اردل بیان کرد: همراه با مسئولان شهرستانی در منطقه امور تحت کنترل است‌.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات