۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۶۰۱۷۰۲
امام جمعه موقت اهواز:

ملت و مسؤولان به شعار سال عمل کنند

ملت و مسؤولان به شعار سال عمل کنند
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که ملت و مسؤولان باید به شعار سال عمل کنند، گفت: تحریم‌ها در کنار ضعف مدیریت داخلی عامل برخی مشکلات اقتصادی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه‌های نمازجمعه امروز با اشاره به نامگذاری سال جدید اظهار داشت: ملت و مسؤولان اقتصادی باید ملتزم به چنین شعاری شوند، تحریم‌ها در کنار ضعف مدیریت داخلی عامل برخی مشکلات اقتصادی است حال آنکه با اقتصاد مقاومتی می‌توان به رهایی از چنین مشکلاتی دست پیدا کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیلی که چندین استان را درنوردید، عنوان داشت: باران حتی در شرایط سیل نیز نعمت و رحمت الهی است، اما سوء رفتا‌های برخی آدم‌ها چنین رحمتی را به نعمت تبدیل می‌کند؛ قطع درختان جنگل ها، عدم لایروبی رودخانه‌ها و نهر‌ها از عوامل وقوع سیل اخیر است که در صورت مراعات هرگز شاهد چنین سیلی نمی‌شدیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال رودخانه‌های استان لایروبی نشدند، ادامه داد: این عدم لایروبی طغیان رودخانه‌ها را در پی داشت و در این میان وزارت نیرو و سازمان آب و برق به بهانه‌های مختلف از انجام چنین امری طفره رفتند که نتیجه آن سیل زمستان سال گذشته در استان است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه در صورت وقوع بارش‌ها در ۲ روز آینده سیل به مراتب خطرناک‌تر از گلستان و مازندران دامن خوزستان را خواهد گرفت، تصریح کرد: مردم و مسؤولان از وقوع چنین اتفاقی پیشگیری کنند تا خسارت‌ها کم شود و در عین حال جبران خسارت سیل زدگان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر آقای روحانی به استان و اینکه در چنین سفری بحث تعویض خسارت‌ها باید مطرح شود، خاطرنشان کرد: خوزستان چندین بار گرفتار سیل شده، اما هنوز کشاورزان ما خسارت هایشان را دریافت نکردند، در سال ۹۵ مردم روستا‌های بامدژ، شعیبیه شوشتر و روستا‌های شوش گرفتار سیل شده و هزاران هکتار از مزارع آن‌ها زیر آب رفت، اما تاکنون خسارت دریافت نکردند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه چند ماه پیش نیز مردم دشت آزادگان و هویزه گرفتار سیل شدند، بیان داشت: نه تنها جبران خسارتی صورت نگرفت بلکه مسؤولی در سفر به استان عنوان داشت که قول پرداخت خسارت‌ها را نمی‌دهیم.

آیت الله حیدری در پایان از آقای روحانی خواست تا خسارت سیل سال ۹۵ و ۹۷ و خسارت‌های احتمالی امسال به مردم خوزستان پرداخت شود./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات