۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۰۱۷۴۹
آیت الله کعبی:

خسارت‌های سیل باید جبران شود

خسارت‌های سیل باید جبران شود
آیت الله کعبی با اشاره به ضرورت ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌های سیل گفت: مسؤولان در برآورد خسارت‌های سیل اخیر باید خسارت‌های ناشی از سیل سال ۹۵ و بهمن ۹۷ را جبران کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جلسه شورای بحران شهرستان دشت آزادگان با تشکر و قدردانی از اهتمام و زحمات کلیه مدیران استانی و شهرستان برای رفع مشکلات پیش آمده از سیل عنوان داشت: بحران ۳ مؤلفه مهم دارد به این معنا که در بحران، تهدید جدی بوده و فرصت برای تصمیم گیری اندک است و اصل غافلگیری اتفاق می‌افتد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شرایط بحرانی نباید دنبال مقصر بگردیم، تصریح کرد: در بحران باید همبستگی، هم افزایی، بالا بردن سطح توانمندی برای کنترل بحران و توجه به آلام مردم در راس امور باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی برای ریشه یابی دلایل این بحران و بررسی این حوادث باید به میدان بیایند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه وظیفه همگان در حال حاضر در کنارهم و باهم بودن جهت کمک و همیاری به مردم است، افزود: باید از تشنج بی جا و ایجاد استرس به مردم جلوگیری شود ضمن اینکه مردم عزیز باید برای کنترل این وضعیت به مسئولان کمک کنند.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم سازی حداقل امکانات برای مردمی که جابجا می‌شوند، بیان داشت: مسؤولان باید سریع و کامل نسبت به ارزیابی خسارات مردم اقدام کنند و در ارزیابی‌ها خسارت‌های مردم ارزیابی واقعی انجام دهند تا خسارات مردم به صورت واقعی تامین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسؤولان در برآورد خسارت‌های سیل اخیر باید خسارت‌های ناشی از سیل بهمن ۹۷ (رفیع، حاجیه، آلبوعفری، مچریه، سویدانی) و نیز سیل سال ۹۵ (شعیبیه و مسیر دز) را جبران کنند./۹۴۵۶/پ203/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات