۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۰۱۷۷۹

وضعیت بحرانی لرستان و خطر وقوع سیل در شهرستان های استان

وضعیت بحرانی لرستان و خطر وقوع سیل در شهرستان های استان
استان لرستان از جمله استان هایی است که در برابر خطر وقوع سیل قرار دارد و مردم بسیاری از مناطق این استان که در حاشیه رودخانه ها هستند مجبور به ترک منازل خود شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر اساس بارندگی های سیل آسا از عصر شنبه و سرریز کردن رودخانه ها بسیاری از مناطق شهرستان های استان لرستان در خطر وقوع سیل قرار دارند و بر اساس هشدارهای ستاد مدیریت بحران و اطلاع رسانی صدا و سیما بسیاری از مناطق استان مجبور به تخلیه منازل خود شده اند.

بر اساس این گزارش، شهرستان های پلدختر و دورود نیز در معرض خطر سیل قرار دارند و بخشی از مناطق شهری و روستاهای این دو شهرستان تخلیه شده اند.

امکانات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختیار شهرستان ها قرار دارد

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، عصر امروز در جریان بازدید از سد مروک دورود گفت: تمام امکانات سپاه و قرارگاه سازندگی در اختیار استانداری لرستان و ستاد مدیریت بحران استان قرار می گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری مردم با مسؤولان و توجه به هشدارهای ستاد مدیریت بحران افزود: برای اینکه خسارت کمتری به زیرساخت ها وارد شود، دستگاه های مسؤول تلاش می کنند که جریان آب به نحو مناسب مدیریت شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران یادآور شد: تجهیزات سپاه و نیروی انسانی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، نیروی زمینی سپاه پاسداران و هوا فضا برای خدمت رسانی بسیج شده اند و وضعیت نگران کننده ای در لرستان وجود ندارد.

حجم بارندگی در شهرستان نورآباد بیش از حد تصور است

به گفته حشمت بهمنی، فرماندار شهرستان دلفان، آب شدن برف‌های ارتفاعات اطراف شهر در کنار بارندگی ها موجب وقوع سیل در این شهرستان شده است و میزان آب درون رودخانه نورآباد سه برابر ظرفیت است.

وی با اشاره به شدت بارندگی ها خاطرنشان کرد: ارتباط ۳۰۰ روستای شهرستان قطع شده و برق شهرستان قطع است و حجم بارندگی بیش از حد تصور است.

گفتنی است، شرایط بارندگی در شهرستان دورود بحرانی است و سد مروک ۱۰۵ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که تاکنون بیش از ۹۰ میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره‌شده است و با توجه به بارش‌های استان احتمال سرریز این سد وجود دارد.

براساس این گزارش، محله های شهرستان دورود که در معرض رودخانه ها قرار دارند تخلیه شده است و اما با توجه به حجم بارندگی ها و به گفته نماینده این شهرستان پیش بینی می شود فردا شهرستان دورود شرایط سخت و بحرانی خواهد داشت.

به گفته سرپرست فرمانداری دورود ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر در مناطق شهری، سه هزار و ۵۰۰ نفر در بخش مرکزی و حدود یک‌هزار نفر در بخش سیلاخور باید خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

گفتنی است، خطر سیلاب مردم شهرستان پلدختر را به صورت جدی تهدید می کند و مسؤولان این شهرستان همه تلاش خود را برای تخلیه منازلی که در معرض سیل قرار دارند، انجام داده اند.

شریان اصلی سیل در داخل شهر پلدختر می‌گذرد و تاکنون ۶۰ متر از دیوار ساحلی شهر فرو ریخته است.

گفتنی است، براساس وقوع سیل بسیاری از ابنیه تاریخی استان لرستان تخریب شده است و تخریب یکی از پایه های پل تاریخی کشکان از جمله آنها است./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات