۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۰۱۸۰۹
حجت الاسلام والمسلمین علوی:

رأی مردم در 12 فروردین به جمهوری اسلامی بیانگر قانونی بودن نظام است

رأی مردم در 12 فروردین به جمهوری اسلامی بیانگر قانونی بودن نظام است
وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه رأی‌ مردم به جمهوری اسلامی بیانگر قانونی بودن این نظام بود، گفت: انقلاب اسلامی در طول این چهل سال بسیار قدرتمند شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات امروز در مراسمی که به مناسبت چهلمین سالگرد تثبیت انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، گفت: مردم در 12 فروردین با رأی به‌ نظام سیاسی جمهوری اسلامی خواستار براندازی رژیم طاغوت شدند و امام راحل این روز را یوم‌الله نام نهادند.

 وی افزود: گرامیداشت 12 فروردین بیانگر تجلی اراده ملت و تبیین ارزش عملکرد امام راحل بود بر همین اساس برگزاری این بزرگداشت در چهلمین سالگرد این اقدام مهم با توجه به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی بابیان اینکه 12 فروردین ریشه در مبارزات امام راحل و توسل به ائمه معصومین(ع) دارد عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) در طول عمر مبارکشان بسیار تلاش کردند تا نظام امامت یعنی نظام الهی احیا شود و یکی از آن بزرگواران امام کاظم(ع) بودند که در این زمینه کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه امامان معصوم هر یک به‌عنوان مغزهای متفکر جهان سیاست به شمار می‌روند، اظهار داشت: امام کاظم در دورانی به امامت رسیدند که منصور عباسی درصدد ریشه کن کردن امامت بود و امام در این شرایط سخت بود که توانستند به‌آرامی به انجام کارهای فرهنگی، علمی و سیاسی اقدام کنند بر همین اساس شیعه در دوران هارون‌الرشید بسیار قدرتمند شد و افراد بسیاری به مکتب تشیع روی آوردند و این نشان از نفوذ امام در قلب مردم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه امام راحل همانند جد بزرگوار خویش اقدام به ایجاد حکومت اسلامی کردند تا رژیم طاغوت که حکومت غیر الهی بود و در برابر استکبار سر تعظیم فرود می‌آورد نابود شود، گفت: امام خمینی(ره) در برابر طاغوت سکوت را جایز ندانستند و به دفاع از اسلام پرداختند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امام راحل همیشه روی مردم حساب باز می‌کردند و تأکید داشتند که همیشه مردم باید درصحنه باشند، ابراز کرد: امام راحل همیشه بر آگاهی یافتن و تلاش با بصیرت مردم تأکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در سال 57 خواستار حکومت اسلامی و نفی حکومت غیر الهی شدند، گفت: امام با تکیه‌ بر مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه امام راحل همواره بر روی نیروهای مردمی و نیروهای مسلح حساب باز می‌کردند، اظهار داشت: امام راحل ارتش و علما را از خود می‌دانستند و با یک لحن با آنان سخن می‌گفتند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه رأی مردم به جمهوری اسلامی بیانگر قانونی بودن این نظام بود، گفت: انقلاب اسلامی در طول این چهل سال بسیار قدرتمند شده و همچنان مسیر اقتدار و صبغه اسلامیت خود را ادامه می‌دهد و رهبر معظم انقلاب هوشمندانه از اسلامیت جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات