۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۶۰۱۸۱۱
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

دشمن تمام توان خود را بر تضعیف اعتقادات جامعه متمرکز کرده است

دشمن تمام توان خود را بر تضعیف اعتقادات جامعه متمرکز کرده است
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن تمام توان خود را بر تضعیف اعتقادات جامعه متمرکز کرده است، وظیفه روحانیت را برطرف کردن ضعف اعتقادی افراد جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری شهادت امام کاظم(ع) که در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، با اشاره به روایتی از این امام همام گفت: حضرت فرمودند یاری رساندن به ضعیفان افضل از صدقه است.

وی افزود: روایات فراوان و سفارشات بسیاری در قرآن و روایات بر صدقه دادن تأکید دارند اما یاری رساندن به انسان ضعیف از آن بالاتر است، یاری رساندن و صدقه دادن تنها به درهم و دینار نیست بلکه حتی آب دادن به درخت و حیوان و برداشتن موانع هم می تواند صدقه باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت باید ضعف اعتقادی و احکام شرعی افراد جامعه را برطرف کند، اظهار داشت: یاری رساندن به افراد ضعیف در همه زمینه ها از جمله ضعف اعتقادی از ثواب ویژه ای برخوردار است که باید مورد اهتمام جامعه باشد.

وی ادامه داد: دشمن هرچه توان دارد بر ضعف اعتقادات جامعه متمرکز کرده است و به همین دلیل در فضای مجازی سرمایه گذاری می کند تا اعتقادات مردم را به ویژه نسبت به ائمه و ولایت الهی کمرنگ کنند.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری با بیان این که اگر انسان همراه اهل بیت(ع) باشد و از آنان تبعیت کند از هجمه های دشمن در امان می ماند، ابراز داشت: باید مراقب هجمه های دشمن برای کمرنگ کردن اعتقادات جامعه باشیم.

وی با اشاره به نقش حضرت موسی بن جعفر(ع) در پیشبرد شیعه و هدایت شیعیان عنوان کرد: امام کاظم(ع) سال ها در زندان بودند اما هیچگاه دست از هدایت جامعه برنداشتند و بلاها را از شیعیان دور کردند، ایشان در سخت ترین شرایط زندان و با غل و زنجیر همواره در حال عبادت و بندگی بودند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
در برابر این شبهات خانماسوز خدا به داد مردم و جوانان بی پناه برسد
0
0