۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۰۱۸۱۷
آیت الله خاتمی:

تفریح نباید منجر به عبور از خطوط قرمز شود

تفریح نباید منجر به عبور از خطوط قرمز شود
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه تفریح نباید منجر به عبور از خطوط قرمز خداوند شود، گفت: اصل تفریح مورد تایید اسلام است و آن را سفارش کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید احمد خاتمی در آستان مقدس امامزاده هلال ابن علی شهرستان آران و بیدگل گفت: امامزادگان در سراسر کشور مرکز فطب فرهنگی در کشور هستند.

وی افزود: همین که امامزادگان سال‌های طولانی منبع نور و معنویت بوده و چهره‌های بزرگ علمی و معنوی با افتخار به زیارت آن‌ها آمدند و وصیت کردند در جوار آن‌ها مدفون شوند، این خود سند معتبری برای امامزادگان است.

آیت الله خاتمی افزود: اگر امامزادگان مورد توجه قرار گرفتند از عنایت خدا بوده و این عنایت بدون دلیل نبوده و حتما امامزادگان اخلاص خاص داشته اند که خداوند آن‌ها را کانون نور قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تردیدی در نورانیت و پاکی و اخلاص و سند این پاکان نیست و با اعتقاد باید به زیارت امامزادگان آمد و به این نیت نباشیم که حاجات ما را برآورده کنند.

آیت الله خاتمی در ادامه در رابطه با روز طبیعت گفت: اسلام با تفریح مخالف نیست، اما با خرافات که هیچ پایه و اساسی ندارد مخالف است و در شان یک ملت فرهیخته نیست که خرافه باور باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سنت‌های نوروزی اعم از نظافت و دید و بازدید و صله رحم را قابل تجلیل دانست و افزود: در برخی از روایات نیز از نوروز تجلیل شده است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر عدم خرافه باوری عنوان کرد: عبور از خطوط قرمز خدا و اختلاط محرم و نامحرم و عدم رعایت شئونات شرعی به معنی تفریح نیست بلکه گناه و معصیت است.

وی با اشاره به اینکه تفریح نباید منجر به عبور از خطوط قرمز خداوند شود عنوان کرد: اصل تفریح مورد تایید اسلام است و دین آن را سفارش کرده است.

امام جمعه موقت تهران بر نشست‌های هدفمند تاکید کرد و افزود: از نشست‌هایی که در آن تهمت و غیبت و افترا باشد پرهیز کنید و با دوستانی نشست و برخاست کنید که انسان را به قله کمال می‌رسانند.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه در دوره انبیا دعوا بر سر دین و خدا و غیر خدا بود، افزود: در دوره انبیا چون فساد و هرزگی رواج داشت با حاکمیت دین که از دزدی و غارتگری آن‌ها جلوگیری می‌کرد مخالفت می‌کردند.

وی همجنین دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته را یاد آور شد و گفت: دشمن در این مدت هرکاری که می‌توانست علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، اما در همه تجربیات و توطئه‌های خود شکست خورده است.

امام جمعه موقت تهران یکی از توطئه‌های دشمن را جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: جنگ تحمیلی تنها جنگ با صدام نبود بلکه جنگ با ۵+۱ بود که در طول برجام نتایج آن را ملت ایران دید.

آیت الله خاتمی همچنین جنگ فرهنگی را یکی دیگر از توطئه‌های دشمن علیه نظام دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ۶۸ تا کنون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را متذکر شده است، اما متاسفانه در آن دوره برخی نفهمیدند و آن را اشتباه تفسیر می‌کردند، اما امروز هیچ خانواده‌ای نیست که جنگ فرهنگی را لمس نکرده باشد که نمونه بارز آن گوشی‌های هوشمند همراه است.

وی فضای مجازی را جلوه‌ای از جلوه‌های تهاجم فرهنگی دانست و ادامه داد: امروز در تهاجم فرهنگی فضای مجازی تبدیل به قتلگاه دین و اخلاق و حیا و عفت شده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز دشمن از طریق شبکه‌های ماهوره‌ای و فضای مجازی مدیریت سبک زندگی مردم را به دست گرفته است و افزایش آمار طلاق در کشور نیز جلوه‌ای از جلوه‌های تهاجم فرهنگی دشمن است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی پاسخ‌ها در رابطه با فضای مجازی بی رحمانه و ناجوانمردانه است، عنوان کرد: چه کسی گفته ما نیازی به فضای مجازی نداریم این تهمت و افترایی است که به جریان ارزشی زده می‌شود.

به گفته وی تاکید نیرو‌های های ارزشی به این است که پیچ فضای مجازی و کلید فضای مجازی به دست آمریکا و بیگانگان نباشد همانگونه که چین اجازه نداد فضای مجازی لوس آنجلسی وارد چین شود و از فضای مجازی بومی استفاده کردند ما نیز باید از اینترنت ملی استفاده کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری فیلتر فضای مجازی را در حکم ترمز خودرو دانست و اظهار داشت: همانگونه که استفاده از خودرو بی ترمز خطرناک است فضای مجازی بدون فیلتر نیز خطرناک است.

به گفته وی فضای مجازی نیاز به ترمز دارد و قرار نیست دشمنان اسلام و نظام هر اراجیفی را به مردم ایران ارائه دهند.

آیت الله خاتمی تهاجم فرهنگی دشمن را یک واقعیت انکار ناپذیر خواند و با اشاره به اینکه برخی نمی‌خواهند این واقعیت را درک کنند، افزود: فضای مجازی بی ترمز در اختیار مردم گذاشتن به معنای دعوت دشمن به حریم خانه است.

وی ادامه داد: امیر مومنان (ع) هشدار داده است اگر مردم دشمن را به خانه خود دعوت کنند ذلیل خواهند شد، ازاین رو هشدار نیرو‌های ارزشی بر عدم استفاده از فضای مجازی نیست، بلکه فضای مجازی نباید آلوده نباشد که این کاری است که می‌توانند انجام دهند تا فضای مجازی آلود نباشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از جنگ سیاسی به عنوان یکی از دیگر از توطئه‌های دشمن نام برد و افزود: ایران یک نظام سیاسی معمولی در دنیا نیست که به هرقیمتی بخواهد حکومت کند بلکه یک نظام سیاسی ارزشی در دنیا است که مردم با انگیزه و با رغبت به حاکمیت اسلام در ۱۲ فروردین ۵۸ به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی افزود: امام راحل در پاسخ برخی که می‌گفتند جمهوری دمکراتیک اسلامی، گفت جمهوری اسلامی اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد چرا که ما دلداده اسلام و دین هستیم و تمام احکام دین برای ما مهم است.

آیت الله خاتمی گفت: از روز نخست پیروزی انقلاب سمپاشی علیه ارکان نظام و اسلام آغاز شد و امام مقابل آن‌ها ایستاد، اما امروز بعد از چهل سال همین افراد باردیگر اساس اسلام را باسکولاریزم زیر سوال بردند.

وی از حنگ رسانه ایی بعنوان یکی دیگر از توطئه‌های دشمن نام برد و افزود: جنگ رسانه‌ای در قالب‌های مکتوب و غیر مکتوب و شنیداری و دیداری و فضای مجازی فرهنگ ساز است و نمی‌توان نفش رسانه را در فرهنگ سازی منکر شد.

به گفته وی آنچه در عرصه رسانه خطر ساز است رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌ها هستند که از طریق بنگاه‌های دروغ پراکنی خود در حال مدیریت افکار عمومی جهان هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه تنها راه بیمه شدن جوان‌ها درمقابل فضای مجازی را عدم اعتقاد به دروغ‌های دشمن درفضای مجازی دانست و گفت: گردانندگان فضای مجازی کسانی هستند که دین و تقوا ندارند و اساس کارشان بر پایه دروغ بنا شده است.

آیت الله خاتمی در ادامه به نزولات و برکات الهی بعد ازسال‌ها خشکسالی و فرا رسیدن ترسالی اشاره کرد و گفت: لطف خدا را از نزولات آسمانی باید شاکر باشیم و مشکلات ناشی از سیلاب‌ها را از بی تدبیری خود برای مهار سیلاب‌ها بدانیم و آن را به خدا نسبت ندهیم چرا که آنچه از خدا رسیده است نعمت است، اما مشکلات بعد از آن از بی تدبیری ما است.

وی افزود: از این که در حوادث سیل اخیر مسوولی محکوم شود خوشحال نخواهیم شد اما حوادث ناشی از سیل باید بررسی و ارزیابی شود تا از بروز حوادث بعدی جلوگیری شود.

آیت الله خاتمی فرمان رهبری برای کمک نیرو‌های مسلح به مردم سیل زده را مهم و حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ارتش و سپاه در استان گلستان گل کاشتند و شهری که همه آن را آب فرا گرفته را به ۲۰ درصد کاهش دادند و به زودی مشکل حل خواهد شد و بازسازی آغاز خواهد شد.

وی افزود: دولت و همه دستگاه‌های دولتی و مردم به مردم سیل زده در حال کمک و امدادرسانی هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین از جنگ اقتصادی به عنوان یکی دیگر از توطئه‌های دشمن نام برد و اظهار داشت: جنگ اقتصادی دشمن علیه پیامبر اسلام و مسلمانان از شعب ابیطالب آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

به گفته وی جنگ افتصادی همیشه حربه‌ای بوده تا مردم را از نظام جدا کنند، اما مردم ما مردم بصیرتی هستند که صابون گرانی را به تن خود احساس کرده اند، اما همین مردم ۲۲ بهمن گذشته را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کردند.

آیت الله خاتمی گفت: مردم با بصیرت ایران اسلامی به پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند، اما از مسؤولان نظام انتظار دارند از تمام توان خود و با مدیریت جهادی و توجه به رونق تولید درسالی که به فرمان رهبری به نام «رونق تولید» مزین شده است بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل کنند.

وی افزود: تنها راه عبور از مشکلات صبر و مقاومت و تبعیت از رهبری و اتحاد و همراهی همه مردم همانند همراهی مردم به ویژه مردم زلزله زده به سیل زده بود./۱۳۰۷/پ202/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات