۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۰۱۸۲۴
فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

حضور ۱۲ فروند بالگرد ارتش در شهرستان پلدختر

حضور ۱۲ فروند بالگرد ارتش در شهرستان پلدختر
فرمانده نیروی زمینی ارتش از حضور ۱۲ فروند بالگرد ارتش در شهرستان پلدختر خبر داد و گفت: تا عصر امروز هیچ درراه مانده و آب‌گرفته‌ای نیست که نجات پیدا نکند.

به گزازش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، امیرسرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در استان لرستان تا غروب امروز هیچ درراه مانده و آب‌گرفته‌ای نیست که نجات پیدا نکند.

وی با اشاره به تخریب جاده ها و پل ها در پلدختر و معمولان افزود: کار انتقال پل های تاکتیکی از اهواز به پلدختر آغازشده است و با نصب آن بخش قابل توجهی ازعملیات های امدادی تسریع می شود، تلاش می شود تا عصر امروز کار جابجایی سیل زدگان به مناطق امن پایان یابد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه از دیروز به دلیل قطع راه های ارتباط زمینی به منطقه و با توجه به شرایط جوی موقعیت پرواز هوایی وجود نداشت و یک مورد بالگرد امدادی ایلام موفق به حضور در منطقه و نجات حدود 15 نفر شد که برای فرار از سیلاب در پشت بام منازل پناه گرفته بودند، عنوان کرد: هم اکنون 12 فروند بالگرد ارتش در منطقه حضور دارد.

امیر حیدری در ادامه با بیان اینکه مشکل بالگرد نداریم، بیان کرد: هلیکوپترهای شینوک نیز که قدرت بیشتری دارند در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه از نخستین ساعات امروز و با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد، پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است، افزود: اگر لازم باشد بیمارستان‌های صحرایی نیز در منطقه می‌آوریم.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: برای روستاهایی تا سقف زیرآب رفته‌اند که پل می‌آوریم و برای آوردن پل مشکل نداریم، از اهواز پل‌ها درحرکت است.

وی با اشاره به قطع جاده ارتباطی بین پلدختر و خرم‌آباد عنوان داشت: اگر این راه ارتباطی برقرار شود بیشتر مشکلات حل می‌شود و وزیر راه و شهرسازی در در زمینه برقراری لارتباط زمینی در منطقه حضور دارد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات