۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۰۱۸۳۵
استاد حوزه علمیه کرمان:

سیره پیامبر سبک زندگی اسلامی است

سیره پیامبر سبک زندگی اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به این که پیامبر اکرم الگوی اخلاق هستند، گفت: رفتار و کردار پیامبر اکرم بهترین سبک زندگی برای انسان‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج کرمان سه شنبه شب در مسجد امام زمان (عج) کرمان، گفت: ۲۷ رجب روز به مبعث رسیدن پیامبر اکرم است که این روز را مردم ایران باید جشن بگیرند.
 
وی افزود: یاد خدا با شرکت در جشن‌ها و روضه بوده و مردم باید در شادی‌های ائمه شاد و در مصیبت‌های اهل بیت ناراحت باشند و تا جایی که می‌توانند باید همیشه با یاد خدا زندگی کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به این که تمام موجودات متعلق به خدا هستند، خاطرنشان کرد: بالاترین قدرت برای خدا است و انسان زمانی که دچار صفت غرور شد، قدرت خدا را در ذهن بیابد و غرور را از خود دور کند.
 
وی بیان داشت: عید مبعث شرافت خاصی نسبت به دیگر جشن‌ها دارد، زیرا عید مبعث روز به مبعث رسیدن پیامبر مهربانی‌ها است.
 
استاد درس خارج کرمان با توجه به این که مهربانی و دلسوزی از صفات پیامبر اکرم شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: عفت، پاکی و عصمت از صفات بارز پیامبر اکرم بوده و انسان‌ها سعی کنند برای بهتر زندگی کردن، پیامبر اکرم را الگوی خود قرار دهند.
 
وی بیان داشت: یکی از معجزات پیامبر اکرم خوشرویی و خوش رفتاری است و پیامبر با اخلاق خوب توانستند مردم را به دین اسلام دعوت کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با توجه به این که زمانی که پیامبر به بعثت رسید، صدای شیطان بلند شد، تصریح کرد: جاهلیت مدرن با تمام اهداف به دنبال دور کردن مردم از دین اسلام است و می‌خواهد ذهنیت مردم را نسبت به اهل بیت و پیامبر اکرم، دگرگون کند.
 
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به این که شیطان‌هایی همچون آمریکا با ساختن داعش به دنبال از بین بردن دین پیامبر هستند، خاطرنشان کرد: با قدرت خدا دین اسلام توانست داعش را از روی زمین محو کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی ابراز داشت: دشمنان با بوجود آوردن تحریم‌های سخت می‌خواهند کشور را نابود کنند، اما مردم ایران با ایمان داشتن به دین پیامبراکرم تمام اهداف دشمنان را شکست می‌دهند.
 
وی در پایان با توجه به این که تبعیت از رهنمود‌های پیامبر اکرم وظیفه شرعی و دینی انسان‌ها است، گفت: رفتار و کردار پیامبر اکرم بهترین سبک زندگی برای انسان‌ها شمرده می‌شود./۹۷۰۷/پ210/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات