۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۰۲۰۶۷
از سوی اداره تبلیغات اسلامی قم صورت گرفت؛

اعزام 750 مبلغ به مناطق سیل زده

اعزام 750 مبلغ به مناطق سیل زده
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت های این اداره کل در مناطق سیل زده از اعزام بیش از 750 مبلغ در قالب خدمات امدادی، تبلیغی و مشاوره ای خبرداد.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به فعالیت های این نهاد تبلیغی در مناطق سیل زده کشور گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با توجه به ظرفیت ویژه حوزه های علمیه نسبت به کل سازمان تبلیغات از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: این نهاد بزرگ فرهنگی و تبلیغی در کشور همواره در عرصه های مختلف پیشگام بوده است همچنانکه حجت الاسلام والمسلمین قمی در میان مسؤولان اولین مسؤولی بود که در مناطق سیل زده شمال کشور حضور پیدا کرد و از همان روزهای نخست به همه ادارات کل استانی ابلاغ کردند که همه ظرفیت خود را برای تسکین آلام مردم بسیج کنند.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان این که ستاد عملیاتی مقابله با بحران در سازمان تبلیغات به ریاست مدیر این سازمان شکل گرفته است، گفت: مهمترین کارهایی که در این راستا صورت گرفته نخست خدمت رسانی همه جانبه و دوم بسیج کردن همه ظرفیت ها و داشته های سازمان و نهادهای جهادی و فرهنگی دیگر بوده است.

وی عنوان کرد: در بحث اول با تعامل خوبی که با نهادهای مردمی و گروه های جهادی داشتیم توانستیم ستاد عملیاتی قم را تشکیل بدهیم و برای اعزام مبلغ به مناطق سیل زده استان های گلستان، مازندران و لرستان فراخوان دادیم که برای استان های گلستان و مازندران نزدیک به دو هزار نفر و برای استان لرستان تا الان بیش از 500 نفر اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود و توانی که مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی قم داشت و با تعامل با مدیران مدارس علمیه و مدیران مؤسسات به استان های گلستان و مازندران بیش از 400 نفر و به استان لرستان بیش از 250 نفر اعزام کردیم.

وی با اشاره به تعامل نهاده های مختلف حوزوی و تبلیغی با سازمان تبلیات در ارتباط با موضوع بحران عنوان کرد: در این راستا جلسات زیادی برگزار شده و فعالیت های زیادی صورت گرفته است از جمله این که با توجه به ابلاغ آیت الله اعرافی  به مدیران مدارس توانستیم امکانات و تجهیزات خوبی را از طریق طلاب به مناطق سیل زده برسانیم.

حجت الاسلام عزت زمانی اضافه کرد: در خود قم ستاد مردمی با حضور نهادهای تبلیغی و اداره کل تبلیغات اسلامی قم تشکیل شد که در این راستا مساجد، هیآت، تکایا، و خانه های قرآن بسیج شدند و کمک های زیادی جمع آوری شد که از این میان می توانیم به 1000 دست لباس و کمک های نقدی اشاره کنیم که این کمک های نقدی بلافاصله به اقلام مورد نیاز تبدیل و به مناطق سیل زده اعزام شد.

وی با اشاره به حضور تبلیغی طلاب در مناطق سیل زده نیز یادآور شد: بسیاری از طلاب نیز به صورت خودجوش با ماشین های شخصی و حتی همراه با خانواده های خود به مناطق اعزام شده و در عرصه های تبلیغی از جمله مشاوره خانواده و کودک و نوجوان نیز فعالیت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: ما در این راستا خدمت مراجع بزرگوار رسیدیم و تأکید این بزرگواران نیز بر همین مسأله بود که طلاب باید به فکر مناطق سیل زده باشند و نسبت به تسکین آلام مردم همت کنند، از جمله حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری طلاب در مناطق سیل زده تاکید فرمودند که طلاب، جبران تعطیلی دروس را در روزهای  دیگر و از طرق دیگر انجام دهند و در منطقه حضور پیدا کنند.

وی ابراز داشت: حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز تأکید کردند که هرکس باید به اندازه توان خود در این راستا تلاش کندکه طلاب نیز از این عرصه مستثناء نیستند، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی فرمودند: من اگر توان داشتم خودم به مناطق سیل زده می رفتم و حضرت آیت الله سبحانی نیز تأکید کردند که حوزه باید تمام امکانات خود را برای حل مشکلات مردم بسیج کند.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان این که امروز بزنگاه حضور طلاب است، گفت: الان زمانی است که احساس می شود طلاب و روحانیون باید به میدان بیایند، از این رو از همه کسانی که توانی در هر عرصه ای دارند دعوت می کنیم که حضور پیدا کنند؛ ما نیز در عرصه پشتیبانی و ارائه خدمات تلاش کرده ایم هرچند اذعان می کنیم که هنوز کم کار کرده ایم و امیدواریم با پایان پذیرفتن تعطیلات تا پیش از ماه مبارک رمضان بتوانیم خدمات بیشتری به عزیزان سیل زده ارائه بدهیم./1330/ج

ارسال نظرات