۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۰۲۲۳۴
حجت الاسلام پژمانفر در گفت وگو با رسا:

سودهای بانکی کمر تولید را شکسته است | دولت موانع "رونق تولید" را بردارد

سودهای بانکی کمر تولید را شکسته است | دولت موانع
نماینده مجلس با اشاره به لزوم رقابتی شدن کالاهای تولید ملی، بر ضرورت برداشته شدن موانعی که بر سر راه رقابتی شدن کالای ایرانی وجود دارد، تأکید کرد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد دولت در زمینه اقتصادی گفت: دولت تدبیر و امید با شعار گسترده سازی سفره مردم روی کار آمد و ادعا می کرد در کنار چرخاندن چرخ سانتریفیوژها و عزت بخشیدن به پاسپورت ایرانی، می تواند به معیشت مردم رونق ببخشد، زیرا مدعی بود زبان مذاکره با دنیا را بلد است و می تواند کشورهای قلدر غربی را متقاعد سازد تا حقوق ایران را استیفا کند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی مذاکره و سازش دولت کنونی خسارت های سنگینی به کشور وارد کرد، اظهار داشت: با در پیش گرفتن دیپلماسی مذاکره 11 تن و 800 کیلوگرم اورانیوم 20 درصدی که جوانان کشور طی 10 سال تلاش و کوشش آن را ذخیره کرده بودند را از دست دادیم و در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد.

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: همه این ماجراها یک حسن داشت و آن هم این بود که امروز دیگر کسی نمی تواند ادعا کند که می توانیم مشکلات مردم را با مذاکره با آمریکا حل کنیم، زیرا برای همگان روشن شد که آمریکایی ها اهل منطق نبوده و غیر از ظلم و تعدی به حقوق مردم هیچ کار دیگری یاد ندارند و نمی توان به آن ها امید داشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت با در پیش گرفتن دیپلماسی مذاکره بسیاری از فرصت ها و ظرفیت های داخلی را از دست داد، تأکید کرد: عملکرد دولت به تنگ شدن معیشت مردم و افول اقتصادی کشور منجر شد و متأسفانه امروز گاهی شاهد هستیم که در دنیا توهین هایی به ایرانیان صورت می گیرد که در طول تاریخ کشور چنین برخوردهایی با ما صورت نگرفته بود.

وی تصریح کرد: دولت باید از تجربه های گذشته خود درس عبرت گرفته و در این فرصت باقیمانده از دولت تدبیر و امید به سمت مسیری حرکت کند که کشور به واسطه آن نجات یابد.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان نظام بیش از 10 سال است که تمرکز بر مسائل اقتصادی با تکیه بر ظرفیت داخلی را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی مورد تأکید قرار داده اند، افزود: مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی که در هر سال از سوی رهبری به عنوان شعار سال انتخاب می شود، در راستای تمرکز قوای نظام بر مسائل اقتصادی و حل مشکلات اقتصاد کشور با تکیه بر ظرفیت داخلی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم رقابتی شدن کالاهای تولید ملی و برداشته شدن موانعی که بر سر راه رقابتی شدن تولید ملی وجود دارد، گفت: یکی از موانعی که در این عرصه وجود دارد، هزینه های سرباری است که تا 36 درصد به تولید ملی تحمیل می شود؛ هزینه هایی همچون سودهای بانکی، تأمین اجتماعی، مالیات بر ارزش افزوده و برخی عوارض متأسفانه کمر تولید ملی را شکسته و به آن اجازه رقابت با کالاهایی که از خارج قاچاق می شود را نمی دهد.

وی با اشاره به ضرورت توجه همه اقشار جامعه به ویژه مسؤولان و و دولتمردان به شعار «رونق تولید» عنوان کرد: دولت باید تلاش کند موانعی که بر سر راه رونق تولید ملی قرار دارد را برداشته و به آن توسعه بخشد./841/ت301/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات