۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۰۲۳۳۴
رییس ستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم خبر داد؛

رقابت ۵۲ طلبه از ۳۳ ملیت در سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن

رقابت ۵۲ طلبه از ۳۳ ملیت در سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن
اسدی با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب از راهیابی ۵۲ طلبه از ۳۳ ملیت به مرحله نیمه نهایی از بین ۲۳۴ داوطلب از حدود ۶۰ کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی ظهر امروز در سالن نشست های اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.

حسین اسدی رییس ستاد برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در این نشست اظهار داشت: در ایامی هستیم که مجموعه ای از مسابقات بین المللی در کشور ما در حال برگزاری است از امروز در بخش دانش آموزان، بزرگسالان، نابیانایان و بانوان تا 25 فروردین مسابقات بین المللی قرآن برگزار می شود که یکی از این مسابقات در مرکز حوزه های علمیه جهان اسلام یعنی شهر مقدس قم ویژه طلاب است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن طلاب در استان قم، عنوان کرد: این مسابقات با ابتکار حوزه های علمیه، سازمان اوقاف و جامعه المصطفی با اهدافی تأسیس شد از جمله این که قرآن در وحدت بخشی و همگرایی بین مسلمین مهمترین و قابل اعتماد ترین عامل است.

اسدی با بیان این که قرآن در بین طلاب باید به عنوان محور قرار بگیرد، گفت: چون مخاطبان آن یکی از اقشار تأثیر گذار یعنی طلاب و حوزه های علمیه هستند رشته ها و کیفیت برگزاری این مسابقات از ویژگی های خاصی برخوردار بود که متناسب با خروجی و برونداد حوزه های علمیه و طلاب باشد.

رییس ستاد برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ادامه داد: باید بدانیم محتوای علمی رشته ها متناسب با کارکرد و رسالت حوزوی طراحی شده است و ما آمار کلی که نگاه می‌ کنیم در این دوره با رشد همراه هستیم و 234 نفر از 52 کشور دنیا از مسابقات امسال استقبال کردند.

وی با بیان این که فراخوان این مسابقات از آذرماه سال گذشته داده شد، ابراز داشت: مراحل مقدماتی آن به صورت مجازی صورت گرفت و برگزیدگان این مجموعه ظرف امروز و فردا به قم می‌ آیند و کار خود را در این دوره از مسابقات انجام می‌ دهند.

اسدی یادآور شد: افرادی که به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه پیدا کرده اند و توسط هیأت داوران به قم دعوتشده اند، 52 نفر در پنج رشته از 33 ملیت هستند که در این روزها در خدمت آنها خواهیم بود.

وی با بیان این که برای این دوره از مسابقات برنامه های متنوعی طراحی شده است، گفت: مسابقات در طی دو روز پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می شود و ما روز شنبه 24 فروردین ماه در برنامه اختتامیه در سالن همایش ههای رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) میزبان اقشار مختلف هستیم.

رییس ستاد برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: در این مراسم نفرات برتر معرفی و تکریم می‌ شوند و سخنران ویژه مراسم نیز حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی خواهد بود؛ آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین خاموشی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از دیگر حاضران و سخنرانان این مراسم هستند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات