۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۰۲۴۷۵
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز:

اتاق های فکر آمریکایی به دنبال تخریب سپاه هستند

اتاق های فکر آمریکایی به دنبال تخریب سپاه هستند
حجت الاسلام انوری گفت: مدت‌های مدیدی است که اتاق‌های فکر آمریکا به کمک رسانه‌های بین‌المللی‌شان با تلاش‌های مذبوحانه و توطئه علیه سپاه سعی در تخریب این نهاد دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز امروز در جمع دانشگاهیان معترض به اقدام آمریکا و تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها طی ۴۰ سال رویارویی با کشورمان همواره تلاش کرده‌اند ظاهر خوبی از خود نشان دهند.

وی با بیان این‌که آمریکا چنگال خونین و خباثتش را زیر شعارهای رنگین حقوق بشری پنهان کرده بود که با رفتار جدیدش آشکار شد، گفت: نکته قابل توجه این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی نظامی رسمی ثبت شده در مجامع بین‌المللی از سوی آمریکا که خود پروراننده و حامی تروریسم در منطقه است، به عنوان تروریست معرفی شد.

حجت الاسلام انوری افزود: در حالی که آمریکایی‌ها فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ناقض حقوق بشر خواندند، اما خودشان بدترین نقض حقوق بشر را در رژیم سعودی انجام دادند؛ به طوری که امروز آمریکا پیشقدم راه‌اندازی تشکیلات هسته‌ای در عربستان سعودی شده است و در کشوری مثل ایران که رای مردم تاثیرگذارترین عامل در انتخاب مسئولان است، حق استفاده از انرژی هسته‌ای به طور مشروع وجود ندارد.

وی افزود: مدت‌های مدیدی است که اتاق‌های فکر آمریکا به کمک رسانه‌های بین‌المللی‌شان و با تلاش‌های مذبوحانه برای توطئه علیه سپاه پاسداران سعی در بد جلوه دادن سپاه دارند.

همچنین رضا مجیدی، رییس دانشگاه تبریز با اشاره به اقدام وقیحانه آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها جنگی به ما تحمیل کردند که قصد داشتند تهران را در یک هفته فتح کنند تا این که سپاه وارد میدان شده و مردم بسیج شدند، با توجه به وضعیت ارتش در زمان جنگ، آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند یک نیروی دفاعی قوی که بدنه‌اش به مردم وصل است، در ایران تشکیل شود.

وی تصریح کرد: کینه آمریکایی‌ها از سپاه طبیعی بوده و معلوم بود که یک روز این کینه را عملی می‌کنند. سپاه در دوران جنگ به مردم وصل شد و جنگ را به کمک ارتش و نیروهای مردمی تمام کرد.

مجیدی با بیان اینکه آمریکا با سرنگونی هواپیمای ما کینه‌اش را نشان داد، گفت: هیچ یک از حرکات آمریکایی‌ها بعد از جنگ به نفع مردم ایران نبوده؛ داعش یکی از نتایج تشکیل اتاق‌های فکر آن‌ها بود که کسی جز سپاه جلوی آن‌ را نگرفت.

وی بیان کرد: آمریکا هیچ تصمیم خردمندانه‌ای نگرفته است و اقدام اخیرشان، کینه عمیق دشمنان از ایران، انقلاب و مدافعان کشور را نشان داد.

رییس دانشگاه تبریز در پایان با بیان اینکه ما در طول 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همیشه تحریم بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: آمریکا برای خوش رقصی در برابر رژیم صهیونیستی اقدام اخیر را انجام داد، با اعلام حمایت از تصمیماتی که مسئولان گرفته‌اند، از این اقدام آمریکا اعلام انزجار می‌کنیم./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات