۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۶۰۲۶۴۶
آیت الله صدیقی:

حاکمیت ولایت فقیه تمام نقشه های دشمن را به شکست کشانده است

حاکمیت ولایت فقیه تمام نقشه های دشمن را به شکست کشانده است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اقتدار و عزت ایران در منطقه مرهون نهضت امام خمینی(ره) است، گفت: حاکمیت ولایت فقیه تمام نقشه های دشمن را به شکست کشانده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله كاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران پنحشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله مؤمن قمی عضو فقید فقهای شورای نگهبان كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی های عالمان دین در قرآن كریم گفت: امام خمینی(ره) یكی از عالمان بزرگ دینی بودند كه خدا به ایشان عزت و اقتدار داده بود، از همین جهت هیچكدام از تبلیغات استكبار علیه ایشان اثرگذار نبود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز با ادامه دادن راه امام راحل در مسیری قرار گرفتند كه خداوند هر روز جلوه و نورانیت جدیدی به ایشان عطا می كند؛ ایشان در طول ٣٠ سال با عنایات الهی محور همه سخنرانی های خویش را توحید قرار داده اند و همه استكبارگران در برابر ایشان شكست خورده اند.

آیت الله صدیقی خاطرنشان كرد: آن علم و دانشی را می توان علم الهی نامید كه انسان را متخلق به اخلاق الهی كرده و به او نورانیت ببخشاید؛ كسانی كه علم دارند، اما اثری از نور خدا در آن علمشان وجود ندارد را نمی توان مورد عنایات الهی فرض كرد، زیرا علم و عنایت خداوند به انسان جلوه الهی می بخشد.

امام جمعه موقت تهران با تأكید بر توجه طلاب جوان به تاریخ و گذشته نابسامان حوزه های علمیه در دوران طاغوت عنوان كرد: امام راحل با نهضت خودشان به ما آموختند كه حوزه بالنده است و می تواند اقتدار پیدا كند؛ اقتدار،نفوذ و عزت ایران در منطقه مرهون نهضت امام خمینی(ره) است.

وی افزود: دشمنان طمع داشتند كه نهال انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) نابود می شود، اما رهبر معظم انقلاب با اقتدار مسیر امام راحل را ادامه دادند و هر روز با تدابیر حكیمانه خودشان بر عزت ایران و حوزه های علمیه افزودند؛ عظمت و عزتی كه حوزه های علمیه امروزی از آن برخوردارند در هیچ برهه ای از تاریخ وجود نداشته است، بنابراین باید از آن قدردانی كرده و شكرگزار باشیم تا خداوند بر این عزت بیفزاید.

آیت الله صدیقی در ادامه با اشاره به رویش های مادی و معنوی انقلاب اسلامی ابراز كرد: امروز شاهد هستیم كه جوانان عزیز كشورمان گوی سبقت را از مسؤولان رفاه زده و عافیت طلب ربودند و در عرصه دفاع از حرم و سایر عرصه های جهادی خوش درخشیدند.

امام جمعه موقت تهران جوانانی همچون شهید حججی را یكی از فتح الفتوحات انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز از ٧٠ كشور برای زیارت مزار شهید حججی به ایران می آیند؛ باید دانست كه اگر با خداوند معامله كنیم هر روز جایگاهمان رفعت می یابد.

وی با اشاره به اینكه علمای بزرگ اسلام علم را برای عمل می آموختند، افزود: علت اینكه امروز شاهد هستیم برخی افراد لغزش دارند و از مسیر حق منحرف می شوند، آن است كه تقوا را رعایت نمی كنند.

آیت الله صدیقی ویژگی ها و خصائص مرحوم آیت الله مؤمن را مورد توجه قرار داد و ایشان را ثمره شیرین حوزه علمیه دانست و مطرح كرد: ساده زیستی، تواضع، ولایتمداری، اجتهاد و انقلابی گری از ویژگی های بارز ایشان به شمار می رفت؛ این عالم وارسته از تقوای كم نظیری برخوردار بودند، از همین جهت هیچگاه از مسیر حق منحرف نشدند.

وی با بیان اینكه در زندگانی مرحوم آیت الله مؤمن یك مورد خطا دیده نمی شود، خاطرنشان كرد: این عالم فقیه همواره در خدمت دین، انقلاب، تشیع، ولایت و مردم بودند؛ ایشان دارای فقاهت، نورانیت دل، مودت با مردم، اخلاص و زهد بودند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینكه دشمنان علیرغم تلاش هایی كه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی می كنند، شكست خورده اند، گفت: حاکمیت ولایت فقیه همه نقشه های دشمن را با شکست مواجه ساخته است؛ امروز باید دانست كه شورای نگهبان ٤٠ سال است كه همانند یك حفاظ و دژ محكم به خوبی نقش ایفا كرده و با انجام وظایف خود راه نفوذ دشمن را سد كرده است./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات