۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۰۲۷۰۵
عضو ارشد حزب الله لبنان:

مقابله با طرح‎های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل تحریم سپاه است

مقابله با طرح‎های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل تحریم سپاه است
نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد: آمریکا از نفوذ و قدرت سپاه پاسداران در حل مشکلات منطقه خشمگین است بنابراین به تحریم روی آورد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته به اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در فهرست تروریست واکنش نشان داد و گفت: این اقدام ایالات متحده به ریاست ترامپ در راستای دشمنی با مردم و دولت های منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: تصمیمات ترامپ نظیر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی و به رسمیت شناختن حق حاکمیت این رژیم بر بلندی های جولان و در نهایت تروریست نامیدن سپاه با هدف زیر پا گذاشتن مقدسات و حقوق بین المللی صورت می گیرد.

حجت الاسلام دعموش طرح های آمریکا در منطقه را استعمار جدید نامید و تصریح کرد: آمریکا با جبهه مقاومت، حامیانش و به طور کل هر کسی که با رژیم صهیونیستی و طرح‎های شومش در منطقه به مبارزه برخیزد، مخالف است.

وی با بیان اینکه ایران نقش بسیار اساسی در مقابله با برنامه های آمریکا در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن داشته است، ادامه داد: آمریکا ایران را به جهت حمایت از مساله فلسطین و رد اقدامات سران واشنگتن و رژیم صهیونیستی در منطقه و حمایت از جبهه مقاومت و مردم منطقه و حقوق از دست رفته آنان، مجازات می کند.

نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکا با فشار به مردم و کشورهای مختلف منطقه، حقوق، کرامت و حق حاکمیت بر اراضیشان را زیر پا می گذارد تا به این وسیله بتوانند همه در برابر خواسته های رژیم صهیونیستی تسلیم و معامله قرن را بپذیرند.

وی آمریکا را عامل بسیاری از مشکلات منطقه دانست و ادامه داد: آمریکا و اسرائیل درپی طراحی منطقه جدید به محوریت و تحت قدرت رژیم صهیونیستی است اما مردم منطقه و جریان های مقاومت در برابر این طرح می ایستند و همان طور که دشمنان را در سوریه شکست دادند، این گونه طرح ها را هم شکست خواهند داد.

ارسال نظرات